BAN HargaNaik - Gas Dapur Rumah Naik 50 Sen Atau Berapa. Konfius Aku

Aku tak pernah beli gas, sebab aku tak pernah memasak. Tapi dulu-dulu pernah la beli, seingat aku dalam harga 15 ringgit macam tu. Then naik pada 18 ringgit. Lepas tu aku tak tau dah pasal harga gas. Now, ada sorang post kat fb bagitau harga gas naik 50sen, ada reply komen kat tempat dia sampai 29.50. Naik dan terus naik. Memang harga barang akan terus naik, ikut teori ekonomi pun benda tu tak boleh disekat selagi "Quantitative Easing" infinity dan tak tau sampai bila US nak terus menerus printing toxic paper ni.

Sepatutnya kita sebagai negara pengeluar minyak dan gas boleh memberi kemudahan yang superb kepada rakyat, tapi rakyat sendiri main angguk je apa pemimpin cakap. Bila komen, buat hati selembut tisu. Kena komen sikit block fb.


Info Asal : OtaiReformasiII

Post a Comment

4 Comments

  1. Shabery Cheek
    Tahun ini kita akan menyambut Kemerdekaan Yang Ke 56 Tahun 2013,Saya telah menerima beberapa cadangan tema;
    1. Demimu Malaysia
    2. Malaysia Tanah Airku
    3. Malaysia Negaraku Tercinta
    4. Malaysia Tanah Tumpahnya Darahku
    5. Untukmu Malaysia
    6. Malaysiaku Tercinta
    atau anda ada cadangan?

    ReplyDelete