BAN HutangTua - Tua Dulu Boleh Hisap Rokok, Tua Akan Datang Garu Bulu

Isu hutang pelajar, macai BN paling panas punggong. Konfem akan cakap jawapan paling bengap, hutang wajib bayar. Then apa aku nak cakap ni, dari sudut ekonomi. Bukan dari sudut ilmiah agama sikit-sikit ko amik, banyak-banyak ko buang. Generasi baru adalah generasi menggali lubang tanam hutang. Dan akhirnya negara menjadi maju shit dengan menjadikan rumah kos rendah alaf baru, bangunan kotak 400 tingkat. Macai kata, bersyukur.

Jika 10 - 15 tahun lepas, rumah kos rendah adalah rumah teres. You got the point or you gotta shit. Kalau dapat shit, baik ko pergi basuh sekarang. Tak perlu in future, cukup pada masa sekarang dengan perbezaan yang sangat ketara jurang antara miskin dan kaya. Dan sebab itulah majority golongan di bandar menolak BN. Dan hanya di kampung yang laparkan pembangunan rumah kotak 400 tingkat untuk digelar sebagai maju shit.

Are we next american student. Yes. (Those yang tak faham maksud "default", tu maksudnya bankrap. Bahasa finance disebut default. Nampak baik sikit.)


Info Asal : Blog.Macu

Post a Comment

3 Comments

  1. itulah kerja org kaya. mereka cipta hutang untuk menyusahkan rakyat. semua ni permainan bank dan orang atasan. Siapa atasan tu, YAHUDI. Kita hanya buah catur mereka. BANK adalah player. Life of monopoly

    ReplyDelete
  2. bosannya harini. woi admin, buatlah post pasal tetek2. wa stimm ni!

    ReplyDelete
  3. ORANG KAYA = ORANG TENGAH = KERAJAAN BEE END FOREVER AND FOREVER!!!
    ORANG MISKIN = ORANG HULU = RAKYAT MARHAEN!!!

    ReplyDelete