BAN Syria - Issa, Berusia 10 Tahun Terpaksa Menempa BOM

Dalam kesibukan kita menanti kerangka kementerian pelajaran baru untuk merangka pembelajaran bagi kanak-kanak malaysia 2014, berbeza pula di syria. Sebuah negara yang kaya dengan emas, tetapi disembunyikan. Sebuah negara yang dulunya aman, dan bermulanya perbezaan, pertelagahan pendapat antar sunni dan syiah, dijadikan modal untuk negara luar mencetuskan huru-hara. Melumpuhkan segala perundangan islam. Dan akhirnya israel secara legal mendapat kuasa mencari gali minyak dan gas di golan.

Aku tak puashati dengan OIC, buat meeting bagai tapi isu syria, palestin, iraq dan afganistan OIC buat senyap membisu. Yang ada hanyalah mengeluarkan kata-kata kecaman. Paling sadis ustaz malaysia mengeluarkan kenyataan "kenaikan harga minyak ketentuan allah". Then sekoq pakar ekonomi taik kucing mengatakan kenaikan harga minyak perkukuhkan ekonomi untuk menghadapi sekiranya serangan di syria berlaku. Pelik bukan, sebuah negara yang kaya dengan sumber alam, tetapi bergantung kepada naik turun stock market amerika, malahan seluruh negara yang berpaksikan USD, mengalami perkara yang sama. Itulah kelicikan US dalam mengawal ekonomi untuk membentuk israel.

Issa, a 10-year-old boy living in Aleppo, is shown working with his father to fix weapons systems in a factory for 10 hours a day. His education has been replaced with on-the-job training, and it seems that his childhood is being lost with each day.


Info Asal : BusinessInsider

Post a Comment

5 Comments

  1. dia lebih berpengalaman dlm bidang senjata drpada student uitm,.

    ReplyDelete
  2. kita patut bersyukur. malaysia aman. walaupun ada tembak menembak, tu petanda polis bekerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, kita patut bersyukur dgn usaha kerja keras polis membanters jenayah walaupon kita tak tahu mereka sedang wat ape sekarang ni.

      Delete
    2. bagus cadangan tu. patut kita bantu polis mengendap kelab malam. aku setuju

      Delete