BAN Government - Denggi Dan Kepadatan Hospital India

Benda ni bukan berlaku kt malaysia, but in india. Negara yang penduduk antara paling ramai dalam dunia. Pihak AFP memaklumkan yang mana hospital di india padat dengan pesakit denggi yang kian meningkat. Tambah lagi selepas pertukaran musim. Aku rasa di malaysia pun banyak kes denggi tapi iklan dalam tv banyak menyedarkn malaysian sejagat supaya pandai menjaga kebersihan.

Berbalik kepada situasi hospital di india. Apa kurang nya dgn hospital di malaysia. Yang sentiasa padat seolah malaysia adalah negara yang mempunya penduduk paling ramai dalam dunia. Negara yang kaya dengan minyak, getah dan kelapa sawit. Tapi fasilitis hospital untuk rakyat pada tahap negara mundur. Bajet aku rasa setiap tahun di kembang kempis lubang hidung dalam berbicara.

Jika pada satu ketika rakyat malaysia menghadapi satu krisis penyakit berjangkit yang melampaui batas. Mampukah setiap hospital di pekan kecil or bandar menampung pesakit. Kita tunggu bajet 2014, apakah ada peruntukan untuk menambahkan wad hospital. Ataupun lebih kepada membesarkan rumah jemaah atasan.


Info Asal : Yahoo

Post a Comment

5 Comments