BAN Atheis - Syurga Takde, Neraka Takde.. Ketum Ada?

Mabuk ketum betul la manusia sekarang.. Bila hidup ni terlebih fikir, melangkui batas normal manusia.. Lepas tu banyak pulak baca rujukan atheis. Maka kepala otak bercelaru.. Mula pertikaikan kewujudan agama.. Tapi paling kesian, islam yang selalu jadi mangsa dipersoal dan diperkotak-katik. Sebab aper, sebab islam secara menyeluruh membentuk sahsiah manusia menjadi manusia. Bukannya dari jelmaan kuman kepada semut, kepada anak tikus, kepada tenuk, tapir, monyet kera then jadi manusia. Tu semua dokrin mabok. Tapi dokrin tu masih ada dalam buku sains sekolah. Pelajar kecik mula konfius, ditambah lagi dengan informasi yang gila-gila sekarang melalui internet..

Sebab tu dalam islam membataskan dengan adanya rukum islam dan rukun iman. Tapi bila terlampau maju, arus informasi melangkui minda beruk manusia. Mulalah persoal perkara yang dia sendiri tak tahu hujung pangkal. Dunia atheis, dunia yang bersandarkan nafsu serakah.


Tu bukti allah nak tunjuk kekuasaan.

Info Asal : BenzAli
BAN Atheis - Syurga Takde, Neraka Takde.. Ketum Ada? BAN Atheis - Syurga Takde, Neraka Takde.. Ketum Ada? Reviewed by BANkami Blog on February 26, 2014 Rating: 5

10 comments:

  1. bila sains dijadikan panduan 100%. nila jadinya.

    ReplyDelete
  2. Dalam rukun Iman, kan dah bagitau 6 perkara, bila dah tak de iman, inilah soalannya!

    ReplyDelete
  3. sbb islam tekankan perkara rukun islam dan rukun iman. aku sdiri pn risau. cuba fikirkn bg mereka yg kurang didikan agama. yg langsung tak pernah diajar tentang islam. melihat jawapan ni. semestinya mereka mudah terpesong kepada pemikiran atheis.

    ReplyDelete
  4. jakim diam. semua diam. tindakan takde amik.

    ReplyDelete
  5. generasi Y yg keliru

    ReplyDelete
  6. Kita sibuk menyalahkan orang lain,jakim atau kerajaan bila ada kelemahan diri.Yang nak mati adalah kita.Yang nak jumpa tuhan pun kita.Jadi kitalah yang kena usaha atau cari ilmu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mcm tu. baik tak payah ada kerajaan semua. dah semua terletak atas diri sendiri. ape punya pemikiran la ko ni. masalah sekarang kita ada pihak berkuasa. tapi mereka diam membisu. isu politik cepat jer. isu polimik politik islam bukan main duk demostrasi. tapi isu mcm ni. buat dono.

      Delete
  7. tu belum lagi tentang teori evolusi mengarut diorang..campak basikal dalam laut, lepas 100000 tahun jadi boeing..ekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk sgt berfikir. sampai kepala otak jadi biul

      Delete
  8. .....soalan yg sepatutnya diajukan......pada org arif ........tanya bend ni memang .......asal ak rasa perasaan ad udang disebalik batu kat ben ni? motif mcm nak paksa semua org islam jadi orang alim.. tinggalkan semua hiburan2 ni realiti tv, pemujaan artis, kembali kepada amalan islam sebenarkan? tu motif dia kn?

    ReplyDelete

Powered by Blogger.