BAN Hiburan - Wardina Saffiyah Kritik Pentadbiran Kerajaan Malaysia

Isu wardina kritik kerajaan nampaknya mendapat perhatian.. Tambah lagi dia kritik sebab kerajaan gagal dalam memberi kemudahan yang cukup untuk kanak2 OKU. Tambah lagi dengan kehidupan sekarang yang mana bagi KPDNKK tidaklah tertekan. Sebab mereka dibayar gaji bulanan..

Aku setuju dengan komen wardina and satu comparison yang sangat bagus antara malaysia dan australia.. Yang mana kedua negara saling berkomplot mencari #MH370. Totally dari komen blog rotikaya sekalipun, ramai komentar bersetuju dengan wardina.. Yang berbeza cuma macai and da geng.. Mereka tu ibarat hidung dikorek tetap tidak bersin. Bangang

Tak percaya, ko bukak laman web JKM sekarang.. Ada tak borang khas pendaftaran online kanak2 OKU. Nak refer berapa jumlah bayaran yang diterima OKU setiap bulan.. Boleh tengok sini >> JKM

Persoalan yang timbul.. Polisi untuk dapatkan bantuan serta polisi pengagihan bantuan.. As we know, bagi yang duk bandar senang untuk ke bank semua.. Yang dikampung or pedalaman.. Amat sukar.. Tapi itulah pembangunan terancang kerajaan 50 tahun memerintah.. Ditambah lagi dengan mereka yang miskin dan tidak mempunyai pelajaran tinggi tidak mempunyai akaun bank.. Satu lagi permasalahan.. Tapi adakah takde solusi..

Bukan masalah kanak-kanak OKU semata-mata.. Tapi masalah bayi baru dilahirkan, kanak-kanak yang sedang membesar tetapi tidak mendapat pemakanan susu yang secukupnya ataupun susu yang berkhasiat tinggi. Alasan kebiasaan ibubapa. Mereka menghadapi kekangan kewangan. Alternatif kerajaan pula bagaimana..

(RotiKaya)
BAN Hiburan - Wardina Saffiyah Kritik Pentadbiran Kerajaan Malaysia BAN Hiburan - Wardina Saffiyah Kritik Pentadbiran Kerajaan Malaysia Reviewed by BANkami Blog on June 23, 2014 Rating: 5

9 comments:

  1. kerajaan korup ni la rakyat suka..

    ReplyDelete
  2. Corrupted Government....! That's Malaysia...!

    ReplyDelete
  3. Kehadapan Ustazah Wardina.

    Bila hati busuk, minda penuh kebencian memang nampak semua yang salah sahaja di Kerajaan.

    Sebesar-besar Masjid yang Ustazah Wardina berhenti solat dibina Kerajaan, pun tak nak nampak kan? Jalan raya lapang, highway selesa mana nak nampak?

    Anak-anak belajar agama di sekolah agama kerajaan mana nak nampak? Wujudnya lambakan sekolah agama kerajaan, wardina butakan mata & hati nak nampak semua tu. Sebab hati terlalu penuh benci pada kerajaan.

    Saya tak anti golongan tudung labuh litup macam ustazah wardina, jauh lagi saya nak mengeji golongan yang baru mendekati agama tapi suka riak dengan ilmu sedikit. Setiap nafas penuh sifat holier-than-thou.

    Alhamdulillah, anak-anak ustazah Wardina semua sempurna sihat. Suami ada, berlakon iklan pun banyak, duit banyak. Maka mudahlah ustazah wardina lantas mengutuk kekurangan orang lain.

    Ustazah Wardina mungkin kurang buat lawatan di Rumah-rumah Kebajikan. Sebab tu ustazah wardina nampak satu kes je terus nak hentam kerajaan. Yelah, wardina kan perfect, ilmu agama lengkap, baru bertudung, dah kalah semua ustazah-ustazah tauliah lain. Kerajaan memang semua salah wardina. Yang beribu OKU dah dibantu tu apa la sangat, nak dibandingkan dengan seorang yang kerajaan terlepas, sebab kekhilafan si ibu yang tak berdaftar dengan JKM.

    Diselamatkan budak itu, dihantar juga ke hospital kerajaan. Tapi yelah kerajaan tetap salah dan lemah. Apalah sangat nak dibandingkan negara kita dengan Acheh tempat Wardina tu? Maju kan Acheh tu, mana ada orang susah, sebab itu wardina cari makan di negara yang kerajaannya teruk ini kan.

    Ibubapa ada anak OKU memang tertekan Wardina, tapi bila ada iman, semua tu boleh diatasi. Selama ini, tidak pernah saya dengar ibu bapa OKU salahkan kerajaan. Hanya Wardina seorang. Yela, Wardina kan sempurna, mana salah pandangannya.

    Kita manusia baru belajar agama, baru tutup aurat ini memang suka tunjuk agama, sampai kita terlupa berapa pula dosa kita tambah atas nama agama kan? Kadang-kadang saya terfikir kenapa gadis rambut merah, pakaian menjolok mata lebih baik tutur kata, berlapang dada, bersangka baik terhadap yg lain berbanding yang bertudung litup. Tapi akhirnya saya tersedar, hanya kerana Wardina dan Ustazah segera seorang lagi tak baiklah saya nak judge semua begitu.

    Sama macam kes, hanya sebab seorang budak tidak berdaftar dengan JKM, terus kita nak lupakan ribuan lain yg dibantu kerajaan selama ini?? Tidak adil bukan?

    Cukup-cukuplah itu Wardina, bukan sekali, terlalu lantang bersuara, riak dengan ilmu tak seberapa. Semoga terbuka hati, kurang rasa benci. Semoga terus hidup dalam kesempurnaan di bumi Malaysia.

    Diharapkan selepas ini, Wardina akan terus berkongsi pandangannya tentang isu semasa. Bagaimanapun dia mesti lebih hati-hati jangan sampai berat sebelah dan terburu-buru dalam menyampaikan pandangan.

    Jika tidak, ia boleh memberi persepsi negatif terhadap golongan artis yang telah melakukan penghijrahan sepertinya sebagai ekstrim dan cenderung menghentam kerajaan dari segala segi.
    Ingatkan dah "bertaubat" masa kutuk Ustaz Don, rupanya tau tambah dosa lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg ko melalut? kko bajet ko bagus ke

      Delete
    2. macai wardina detected

      Delete
    3. Anonymous 1.51 pm.
      Awak ada x anak atau saudara mara OKU? Kalau x ada dan x pernah tau masaalah OKU, jangan sembang kemas dengan menyindir2 orang lain. Sekurang-kurangnya Wardina prihatin terhadap isu yang melanda masyarakat dan menyuarakannya secara terbuka. Bila jadi kes ni, barulah pihak2 yang bertanggung jawab membuka mata dan mengambil tindakan. Yang awak anti sangat dengan Wardina ni kenapa? Mana awak tau ini kes terpencil? Awak x pernah baca surat kabar ttg isu OKU sebelum ni? Wake up man! Do some social work. Baru awak tau kerajaan kita ni prihatin ke tidak.

      Delete
    4. ramai lagi yg bodoh anggap kerajaan berkuasa mutlak, ini teguran. dn teguran dia masuk akal, kita mampu,,duit kerajaan masuk poket keroni dn menteri n keluarga...ini soal kebajikan, kerajaan dpt kuasa dr rakyat, bukan lps dpt kuasa kamu hentam rakyat....nk jadi macai sekali pun jgn tunjuk bodoh tempat ramai ni....

      Delete

Powered by Blogger.