Jerebu - Kenapa Tidak Diberi Cuti Peristiwa ?

Masalah jerebu memang akan sentiasa berlaku jika kerajaan indonesia tidak mengambil langkah tegas terhadap individu yang terbabit dalam pembakaran secara terbuka. Singapore juga telah kemukakan saman kepada beberapa syarikat yang terbabit. Tetapi kerajaan malaysia masih belum mengambil tindakan drastik.

IPU tidak sihat aku rasa selalu diputar dalam TV. Hanya sekolah yang ditutup dan paling bangkai sekali buat statement tengah malam. Apa mereka ingat ibubapa kat malaysia ni takde kerja. Tunggu jer sekolah announce cuti, semua ibubapa bleh stay rumah. Kenapa tidak kerajaan announce saja cuti peristiwa. Lagi senang, ibubapa boleh pantau anak mereka dirumah. Oh, maybe syarikat gergasi yang risau keuntungan merudum akan mengamuk. Why not pergi mengamuk pada kerajaan indonesia.

Apa boleh buat, minumlah air banyak2 dan kencing sesedap rasa sebanyak ko meneguk air.



Jerebu - Kenapa Tidak Diberi Cuti Peristiwa ? Jerebu - Kenapa Tidak Diberi Cuti Peristiwa ? Reviewed by BANkami Blog on September 27, 2015 Rating: 5

2 comments:

  1. Sebabnya mentri msia ni memang boddoh...dia org masih tak sedar yg sekolah ganti ini sangat tidak effektif.. sbb yag full attendence adalah guru, murid cuma 20% aje yg dtg bersekolah jika ada sekolah ganti hari sabtu. tak produktif langsung... lebih baik tak usah diadakan sekolah ganti ini dan adalah lebih bermenafaat dan produktif jika guru2 ini diberi masa hujung minggu bersama anak isteri atau suami... sbb menteri2 boddoh ni pun tak sedar yg guru2 ini terbeban dgn kerja2 pentadbiran bukannya tugas untuk mengajar.... sekolah pd hari sabtu ni adalah bukti yg guru2 kena ke sekolah utk buat kerja2 mentadbir yag sebenarnya tugas Jabatan... Pengarah di Jabatan Pendidikan hanya pandai main politik dan kakitangan duduk megangkang di pejabat... Guru2 di sekolah yg di kerah buat kerja pentadbiran yg menjadi tanggungjwb Jabatan... lepas tu ikut sedap mulot menteri tanya guru pasal produk... berapa murud yg dapat 100A...boddoh punya mentri

    ReplyDelete

Powered by Blogger.