Cosplay Pahlawan Melayu Versi Pemimpin #PAS Yang Islamik

Pahlawan melayu setahu aku sinonim dengan umno. Berkeris ibarat mempertahankan hak melayu yang pada hari ni semakin layu. Semakin diperbodohkan oleh orang melayu sendiri. Sebab apa, sebab melayu suka tikam melayu.

PAS zaman TGNA berbeza kerana membawa pendekatan islam. Merentasi perbezaan kaum dan hanya meletak islam sebagai perkara utama dalam kepimpinan. Sebab tu Cina muslim pun ada jadi pemimpin PAS di kota bharu.

Kalau versi baru PAS dengan memakai kostum pahlawan melayu @ mungkin bakal menyatakan itu pakaian islam gaya melayu. Aku rasa not suitable for this time. Kos buat jubah dengan baju pahlawan melayu nak lawan pahlawan bugis najib razak ni pun dah berbeza. Kompem lagi mahal dengan tengkolok yang entah apa-apa.

is it tengkolok more suitable pada masa sekarang untuk menyatakan ko seorang pemimpin yang berkobar-kobar mempertahankan melayu. Hakikatnya pemimpin melayu yang korups terus menerus berada dipucuk pemerintahan tanpa tindakan tegas kejam keji!

Islam sepatutnya move forward mengikut peredaran zaman, bukannya melahirkan kembali pemimpin ortodok pemikiran melayu sehingga berpakaian ala-ala hang tuah, hang jebat.


(Greenboc)

Post a Comment

4 Comments

  1. MEMANG WIN LAAAA!!!

    ReplyDelete
  2. Tak lama lagi PAS dh bleh tambah kat bendera tu. Letak keris. Bendera PAS dgn UMNO takde beza sangat.

    Mesti cun gila!

    ReplyDelete
  3. Dah mcm budak budak hingusan yg manja terkinja2 nak tunjuk/mintak glamour..alahai

    ReplyDelete