Ceramah PAS Hentam Husam "Makan Diri" | Adakah Islam Mengajar Begini?

Katanya surat jemputan debat dah diberi oleh YB Meranti. Nak berdebat isu apa yang kecoh sangat. Isu balak kelantan ker, isu pembangunan kelantan ker, isu hutang kerajaan negeri ker. Atau isu nak buat stadium idaman janji husam musa. Tapi janji stadium tu tinggal kenangan selepas husam ditendang keluar.

Persoalannya, adakah ini sikap pemimpin islam. Membuat ceramah yang tidak profesional, lebih kepada menghentam tetapi habuk isi penuh dosa mengata. Yang penyokong taksub, kemain bersorak gembira.

Ada video details kat sini >> https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1272774202810480&id=898299913591246

Pengikut PAS bukan main lagi teguh pertahan dengan mengatakan husam penakut, buat kacau majlis. Kalau husam kacau majlis, kenapa husam dibenarkan duduk diatas pentas. Semestinya ada jemputan supaya husam duduk diatas pentas. Mendengar ceramah mengata "ustaz" bajet telah tertulis nama dipintu syurga.

Ok fine, husam tak hadir debat, husam tolak debat. PAS buat ceramah then husam muncul. Video dirakam secara live. Kenapa pulak penganjur menolak permintaan husam untuk memberi penjelasan. Pengikut PAS lebih menggunakan isu "Jaga Hormat Majlis". Yang menjadi persoalan majlis tersebut "Majlis Mengata Keburukan".

Are you ustaz enough. Takbir... Husam dah bersedia untuk berdebat, lagi bagus kalau sinarharian yang jadi moderator. Paling syok sekali, masukkan sekali isu balak, isu sosial, isu ekonomi. Nampak ustaz sembang bergegar kalahkan Trump.



Comments

  1. Kebenaran tidak terletak pada berapa ramai yang hadir mendengar, tetapi kepada fakta yang dinyatakan. Sesungguh Allah Maha Mengetahui apa yang ada dalam hati-hati manusia saada dia zahirkan atau sembunyikan dan akan dihisab walau sebesar zarah pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuhan nak tunjuk kpd ustaz PAS. wat ceramah biar ada motif untuk membangun. Bukey motif duk ngato kokre. Pah staro ni nok lawey amerika...

      Buwalll

      Delete
  2. Ajok najib la debat isu 1MDB skali. ahhhh nok berkecek bendo hok xpeting.

    ReplyDelete
  3. ..kalau betul2 nak debat, kenapa tak cakap awal-awal nak datang? pijhak penganjur boleh buat persiapan serta makluman kepada para hadirin! lagi ramai orang nak datang kan?

    ni dahlah datang mengejut, datang pulak pukul 11 malam pulak tu! saja nak tunjuk konon berani!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat bagi 10minit hujah lepas tu set balik masa hujah. Takde hal kan. Sembang kencang, skali datang byk alasan.

      Delete
    2. kalau awak tu rasa betul di pihak yg benar, kenape nak pusing2, koner belit2 pulak. Cakap aje le, luahkan point 'benar' awak tu. Kenapa nak takut pulak walaupun empunya diri (Husam) datang sekali pun. Hadirin ada, biar hadirin yang buat judgement...

      Delete

Post a Comment