Hina TMJ - Mat Tere Ditahan Polis | SKMM Siasat Perakam Video


Muhammad Zul Apiz Baharum, 29, atau dikenali 'Mat Tere'  ditangkap kira-kira jam 3 petang hari ini.

Ketua Pemuda Umno Negeri, Mohd Azam Ismail megharapkan pihak berkuasa tidak mengambil tindakan terhadapnya kerana dikategorikan tidak sempurna.
"Kami merayu dia  tidak dikenakan tindakan undang undang  berdasarkan dia dikategorikan sebagai individu kurang sempurna.
"Kami cukup yakin dia dipergunakan dalam isu ini memandangkan sudah beberapa kali dia menjadi viral video sebelum ini," katanya yang juga Ketua Pemuda Umno Ketereh kepada Sinar Harian, di sini, hari ini.
Terdahulu, satu rakaman yang disebarkan Mat Tere mengeluarkan kata-kata kesat terhadap  Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Difahamkan Mat Tere dikatakan ditangkap di bandar Kota Bharu yang ketika itu bersama rakan-rakannya. Dalam masa yang sama sekumpulan warga Ketereh berkumpul berdekatan Ibu Pejabat Daerah Kota Bharu.

Dalam pada itu sepupunya, Yusrizam Ahmad, 42,yang tinggal di Kampung Dendang, Ketereh yakin Mat Tere diperalatkan.
"Ini adalah kes aniaya  dan saya harap Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) menyiasat siapa dalang yang membuat video berkenaan.
"Dia adalah anak yatim yang mana ibunya sudah meninggal dunia dan kini tinggal bersama bapa saudara kami," katanya.
Dia juga berharap polis menyiasat pihak yang bertanggungjawab kepada individu yang menpergunakan Mat Tere.
"Kami sekeluarga memohon jasa baik pihak istana Johor memaafkan apa yang berlaku atas kesalahannya kerana dia insan istimewa,"
SH

Post a Comment

1 Comments