Penjelasan Mahathir "Malaysia Muflis" Jika Najib Menang PRU14


Najib mesti tahu seluruh negara menentangnya. Kemungkinan beliau memenangi G.E. hampir tiada.

Dia juga tahu akibat langsung baginya jika dia kalah. Dia akan dipertuduh di mahkamah dan dia boleh didapati di penjara.

Mengetahui semua ini, dia mesti memastikan dia tidak akan kalah. Dengan cangkuk dan pasti dengan crook dia mesti menang.

Salah satu perkara yang dia mungkin lakukan jika dia kalah dengan margin kecil adalah mengisytiharkan keadaan kecemasan dan menggantung parlimen. Dia akan menubuhkan satu Kerajaan Mageran dan memerintah negara itu melalui perintah.

Untuk melakukan ini, dia akan memerlukan sokongan terutama ketua tentera dan ketua polis.

Apabila Marcos memerintah Filipina sebagai diktator, dia mendapat sokongan ketua tentera dan polis. Tetapi apabila dia menyebabkan Aquino dibunuh, para ketua menarik sokongan mereka. Dengan itu orang-orang membawa ke jalan-jalan dan menuntut pengangkatan Marcos sebagai Presiden. Pergerakan kuasa rakyat berjaya kerana Marcos telah kehilangan sokongan para ketua.

Di Malaysia kini Ketua Polis Negara dan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah
angkatan bersenjata adalah penyokong Perdana Menteri atau sekurang-kurangnya mematuhi apa yang dia lakukan. Walaupun dia jelas memecah undang-undang, mereka nampak tidak prihatin.

Ketidaktentuan Najib jauh lebih serius daripada Marcos. Terdapat bukti jelas bahawa dia telah mencuri wang Kerajaan. Di mata dunia, penyalahgunaan kuasa beliau diakui. Malaysia Najib digambarkan sebagai kleptokrasi, bukan demokrasi lagi. Kedaulatan undang-undang adalah terang-terangan diabaikan oleh Najib. Rasuah olehnya berleluasa.

Persoalannya ialah sama ada sokongan itu akan berterusan jika dia merampas kuasa selepas pilihan raya. Pada masa ini, orang percaya bahawa kemungkinan adalah nyata, sangat nyata. Hanya kemenangan hebat pembangkang akan menghalangnya.

Jika Najib menang akibatnya akan menjadi buruk. Negara ini akan menjadi bankrap kerana jumlah hutang sekarang hampir satu trilion Ringgit. Najib telah menjual sebahagian daripada Malaysia untuk membayar hutang. Semua tanah yang terbaik telah dijual. Akan tiba saatnya ia tidak dapat mengumpulkan uang untuk membayar hutang. Apabila tiba masanya, Malaysia akan menjadi negara muflis.

Sumber : Chedet

Post a Comment

1 Comments

  1. ya..ya...najib kata Tun..Tun kata Najib - habis aku yg anak 5 & wife suri rumah ni - apa cerita pulak..? sapa2 pun menang - aku masih juga kena keje 12 jam sehari utk cari rezki halal - sara anak-bini ! Say FUCK to politician!!

    ReplyDelete