Trump dikatakan akan membuat lawatan ke kota london dan ia telah mengundang ketidakpuashati segelintir mereka yang bencikan trump. Dikatakan dalam 50k protestor akan berarak menunjukkan ketidakpuashati terhadap trump. Protestorians telah membuat satu balon yang diberi nama "baby trump" dimana balon trump memakai lampin akan diterbangkan sepanjang lawatan trump di london. Apa yang menarik, balon tersebut diluluskan oleh Sadiq Khan.

Dalam satu wawancara, sadiq dipersoalkan berkenaan tindakannya meluluskan balon tersebut yang dikatakan tidak wajar. Alasan sadiq penuh simple mengikut gaya otak jawapan golongan hak asasi kemanusiaan. Sadiq menyatakan perkara tersebut tidak menggangu keselamatan dan ia akan dijalankan secara selamat. Sadiq menyatakan kerahan polis untuk menjaga ketenteraman telah diatur dan keselamatan trump akan terjamin. London tidak pernah menyekat mana-mana protest asalkan ia dibuat secara aman dan tidak membuat kacau melampaui batasan.

Menarik bukan, mungkin pemuda, wanita  dan presiden umno boleh membuat satu balon untuk najib dan rosmah sebagai tanda solidariti sokongan terhadap kes mahkamah yang dikenakan. #LOL



Sumber : DailyMail