Perlekeh Hanipa - Pemikiran Sempit Papagomo (Exco Pemuda Umno)

sumber berita : MK

Pandai betul orang umno buat pemilihan memasukkan papagomo dalam exco pemuda. Semalam ketua pemuda umno duk auta perkara yang telah diberi penjelasan. Dah bagitau tidak akan memansuhkan sekolah pondok atau tahfiz, tapi duk canang perkara sama. Lepas tu duk sebar berita supaya kerajaan pertimbangkan semula untuk iktirat UEC, padahal BN sendiri pernah berjanji akan mengiktiraf UEC. Korang tak percaya baca kat sini >> FMT . Artikel tu dikeluarkan sebelum pakatan harapan memerintah.

Now papagomo memulakan persepsi murahan lagi dengan memperlekehkan Hanipa yang tidak mampu menggalas tugas kerana kesihatan. Itulah umno yang tidak pernah lekang daripada menyerang peribadi daripada memberikan hujah untuk membangunkan dan memajukan melayu itu sendiri. Sedangkan itulah yang dilaungkan. Jika seseorang itu tidak mampu untuk memberikan tugas kerana kesihatan, semestinya otaknya juga tidak mampu berfikir panjang dan TUN tidak sewenangnya melantik sebagai timbalan menteri di JPM.

Kata-kata nista daripada exco pemuda umno hanyalah menunjukkan lagi belang umno yang tidak akan berubah sekiranya mendapat mandat semula pada PRU15 akan datang. Semestinya rakyat malaysia yang hari ini adalah majority generasi Y tidak suka dengan gaya pemikiran kolot umno lama yang kekal bersemadi.

Kalah saman sebab fitnah dan menjadi buruan polis kekal menjadi pilihan barisan kepimpinan UMNO, hasilnya orang uselesss diangkat dan keluarlah kenyataan useless.. Harap umno akan berubah secara total sebelum PRU15 sekiranya mahu menambat hati rakyat malaysia.

Post a Comment

2 Comments

  1. Eloklah umno lantik org mcm jamal dan papagomo sbg pemimpin. Dah mmg bangkrut pemimpin. Lebih baik mati sj umno(united malay....melayu!!!??)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni cina ke melayu ni. ke india

      Delete