Akibat Sapu Minyak Gamat Pada Pusat Bayi Umur 4 Hari


Pada ibubapa yang baru mendapat cahaya mata, jangan sesekali memandai lumur minyak gamat atau bagai jenis minyak yang tidak disahkan oleh doktor di kawasan pusat bayi. Guna saja pencuci yang diberikan oleh pihak hospital yang lebih selamat.

Rohana Anual | Ini lah akibat sapu Minyak Gamat pada pusat baby yg baru berumur 4 hari...parents noted ambik ubat Hospital..jangan memandai..ia pernah berlaku pada saya ketika melahirkan anak saya ke4 saya sapu pada luka pembedahan..sampai bernanah..

Lalu ke Pusrawi dan saya dimarahi oleh Doctor kerana tidak tahu akan kebersihan minyak Gamat itu..proses pembesihan dilaku kan oleh Doc dengan mencucuk jarum ke semua nanah dan pembersihan dilakuka selama 6 minggu berturut turut..sgt sgt menyakitkan..saya tak kan lupa..akibat Minyak Gamat..

Post a Comment

0 Comments