Bas Sebabkan Kematian Pelajar Lulus Puspakom! Hebat Brooo


Orang kata kat puspukum boleh suap menyuap. Bagi pigiwai mereka kenyang, boleh lepas senang. Betul ker tarak betui, tarak pasti.

Semalam kecoh pelajar sekolah terjatuh dari lantai bas then meninggal dunia. Harini dimaklumkan BH, bas lulus puspakom. Hebat betul.

Post a Comment

10 Comments

  1. Apa susah cari siapa pegawai yang bertanggung jawab. Termasuk boss besar. Tetapi bagaimana guru pengiring tidak ada mata kah, dan bagaimana pemilik bas tidak ada rasa tanggung jawabkah? Kalau pemiliknya orang Melayu sah, Melayu tipu Melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIAL lu si PENYAMAQ PARIA PEMBUNUH HAIWAN hindrafHOMO DAPengganas!!! Nak tuduh Org. Melayu pula!!

      Delete
  2. Aslm...mmg betul byk kes rasuah dlm puspakom tp bab bas sekolah harap kita semua buka mata bahawa semua bas sekolah utk luar bandar dan kebanyakannya disesetengah bandar kecil adalah lama dan hanya cukup makan....
    Cuba tanya kebanyakan operator bas, berapa ramai ibu bapa sanggup bayar mahal utk tambang bulanan jika bas yg disediakan jenis tip top...jgnkan kata rm50 sebulan utk pelajar, rm30 pun rasanya ibu bapa golongan b40 dah terketar...
    Bab bas nih...u pay peanuts, u ll get monkey

    ReplyDelete
  3. Setuju, dengan pandapat sokong islam, tapi sebenarnya pihak berkuasa yang patut juga dipersalahkan kerana tak memantau, pihak berkuasa cuma bertindak bila dah berlaku saja, pernahkah kita nampak bas sekolah yang elok, jika ada pun boleh dikira dengan jari saja, saya rasa kebayakkan bas sekolah usia dia lebih tua dari ibubapa budak budak sekolah tu, kita faham pengusaha tak dapat menyediakan bas yang sempurna kerana tambang murah tetapi espek keselamatan perlu diutamakan, atau kerajaan Bantu beri subsidi untuk beli bas sekolah.

    ReplyDelete
  4. erm.. plek kan macam mana boleh lulus

    ReplyDelete
  5. Ibubapa anak kecil Islam/Melayu MALANG kita ni patut buat REPOT POLIS dan SAMAN berJUTA si PEMILIK BAS dan KEMENTERIAN PENGANGKUTAN DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael tu!! Tgk. kes kaplaterbang vincent HOMO yg. bawa si PARIA2 dr. INDIA (yg. disyaki diSELUDUP masuk tanpa melalui IMIGRESYEN, sbb. tu TAK mengikut peraturan) yg. telah MEMBUNUH adik Islam/Melayu kita, pekerja AIRPORT - terus diTUTUP kes ni, hanya dgn. si PEMBUNUH HOMO ni bayaq $50,000, yg. amat MURAH utk. NYAWA seseorg! BINATANG betul!

    ReplyDelete
  6. Ini semua warisan dari kerajaan klepetokrasi yg tersungkur pada Pru14 lalu.

    ReplyDelete
  7. lantai tu cuma untuk pijak je, bukan lompat-lompat atasnya, sebab lantai tu dari kayu. Pemilik bas sepatutnya "welding" lantai tu kat kedai kimpalan, besi bukan mahal sangat pun, pakcik aku welding lantai kereta kat kimpalan pun baru RM140.

    ReplyDelete
  8. Pernah deal dengan puspakom dan buat komplen pada puspakom. Inilah akibat monopoli, sama macam TNB!! Kesalahan kita, dia nampak tapi kesalahan dia, buat2 tak nampak!!
    Jika monopoli ini tidak dihapuskan, sampai bila2 pun para pekerja puspakom naik kepala...ingat macam penjawat awam ke?

    ReplyDelete
  9. Hati2 bro -- jangan sampai tak sengaja tersebarkan fitnah. Check kekuatan lantai bas, teksi, lori tu BUKAN salah satu parameter yang dicheck oleh Puspakom. Jadi nak sinis2 kata ada rasuah dan penyelewengan tu -- tak adil lah

    ReplyDelete