Hadir Sendiri Jumpa Agong, Wakil2 Tu Fake News

JABATAN Ketua Menteri Sabah menafikan laporan bahawa Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menghantar wakil untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah bagi mewakili dirinya.

Jabatan Ketua Menteri Sabah dalam satu kenyataan di Kota Kinabalu berkata, Mohd Shafie yang juga Ahli Parlimen Semporna dan Presiden Parti Warisan hadir sendiri ke Istana Negara hari ini.

Shafie memang hadir ke Istana Negara petang hari ini dan melakukan perkara seperti yang dibuat oleh Ahli Parlimen yang lain.

Kenyataan terbabit turut menyatakan adalah tidak benar mengatakan beliau menghantar wakil dan tidak diterima oleh pihak istana.

Terdahulu, sebuah media portal tempatan melaporkan Istana Negara hari ini tidak mahu menerima wakil yang dihantar Shafie untuk menghadap Al-Sultan Abdullah mengenai penubuhan kerajaan baru menurut seorang pegawai istana.

Dikatakan selepas perjumpaan dengan Ahli Parlimen yang berlangsung sejak semalam selesai petang tadi, pegawai berkenaan memberitahu pemberita Shafie dianggap tidak hadir kerana menghantar setiausaha sulit kanannya untuk pertemuan peribadi itu

HMetro

Post a Comment

0 Comments