Benarkah? MKN Boleh Ambil Alih Pentadbiran Negeri Yang Engkar Arahan PKP - Selangor Get Ready?

Yang sebetulnya bila MKN dah dikuatkuasakan segala menteri dan kerajaan negeri dah tertakluk dibawah MKN, cuma sekarang oleh kerana ianya dikuatkuasa perlaksanaan separoh sahaja kuasa tu maka kerajaan negeri masih berfungsi tetapi tertakluk kepada perentah MKN, dan mana2 pehak yang melanggar perentah MKN termasuk menteribesar/ketuamenteri boleh ditahan, didakwa dan dihukum.

Dan oleh kerana MKN telah membawa turun pehak ATM, maka segala apa tindakan penguatkuasaan yang dilaksanakan oleh petugas2 keamanan samada Tentera, polis dan lain2 agensi yg membantu mereka tidak boleh dipertikaikan dengan apa cara sekalipun termasuk cubaan menyaman sekiranya belaku sedikit kekasaran dalam melaksankan tugas dan tanggongjawab mereka. Dan bahkan kalau pehak Tentera melakukan tindakan yg sesuai dengan kedudukan mereka sebagai tentera dalam melaksanakan Perentah Kawalan Pergerakan adalah mempunyai imuniti dari sebarang pendakwan.

Jadi pehak MKN boleh sahaja pada bila2 masa mengambil alih pentadbiran mana2 kerajaan negeri yg gagal mematuhi arahan MKN.

Sekiranya Pehak MKN mengistiharkan darurat pula maka tahap itu bermakna setiap kerajaan negeri bubar dan diambil alih oleh MKN.

Kuasa yg ada pada Angkatan Tentera ini adalah amat penting bagi menjaga Kedaulatan negara dari sebarang ancaman oleh mana2 pehak dalam apa jua bentuk.

Jadi aku agak bilamana pehak MKN mengumumkan bahawa pehak Tentera dibawa turun membantu polis & agensi lain dalam melaksanakan PKP maka ada pehak yg mempunyai rancangan sendiri mula mengelabah lebih2 lagi mereka sedang melancarkan progrem ceramahMeroyankuciwa yg lebih mementingkan kegilaan mereka untuk merebut dan merampas kuasa dari kepentingan Negara dan rakyat.

Terima kasih ATM, Polis, KKM, Rela dan lain agensi barisan hadapan dalam menjaga rakyat memerangi wabak covid19 yg melanda negara akibat dari kealpaan dan kecuaian serta kebodohan menteri2 21bulan.

Anonymous BANkami

Post a Comment

0 Comments