Nasib Baik DAP Dah Tak Jadi Kerajaan Pusat!


Isunya sebab pawagam dibuat secara berasingan. Lelaki satu port then perempuan satu port. So, isu ni dijadikan point dengan harapan mendapat sokongan rakyat daripada non-muslim, golongan anti-islam, golongan berfikiran liberal & pelbagai golongan yang meminati maksiat. 

Kerajaan PAS negeri terengganu memulakan perubahan yang pertama dalam malaysia dengan mengasingkan seat lelaki dan perempuan. Secara tak langsung, golongan yang suka beromen sambil menonton wayang akam terbantut. Ada yang mengatakan, bagaimana pula dengan lesbian dan gay. Perkara ni simple jer, sekurangnya perkara utama yang dapat melahirkan anak luar nikah dapat dibendung.

Tetapi, pengasingan ini mungkin akan mendatang masalah bagi mereka yang berkeluarga, membawa sanak saudara untuk menonton, dan yang datang kumpulan berteman untuk menonton beramai-ramai. Rasanya golongan berkeluarga perlu diberi kelonggaran untuk memudahkan mereka mengawal anak mereka ketika berada dalam panggung. 

Idea ini mungkin dilihat janggal pada awalnya dan harap ada perubahan kelonggaran yang dapat dibuat supaya menarik minat mereka yang mahu menonton di pawagam.

Berita Asal : Malaysiakini

Post a Comment

0 Comments