Sinar Harian Punya Main Tajuk Harini.. Tak Kesian Rafizi Ker?



Member tu dahla duk pening, segala formula yang selama ni duk canang payah nak implement. Dia tak tau dalam kementerian, jabatan ni banyak lagi idea realitistik idealistik yang tidak terlaksana. 

Itu belum sentuh bab taiko naga kepala 8 9 10 11. Belum sentuh bab harga yahudi kekal dikawal yahudi yang sukar dibendung. Sebulan dah hampir tamat ni. Kami menunggu jer nak sebarkan penundukan yang akan dibuat kepada YB perikatan nasional. 

Bertabahlah YB, kami nasihatkan YB, jenguklah penuh teliti data statistik negara dan cara data tersebut dikumpulkan. Apakah ia mengikut standard ataupun tidak. Mungkin daripada data tersebut YB akan jumpa formula baru. Masalah sebenarnya disini, disitu, disana... 

Post a Comment

2 Comments

  1. Malaysia bukannya negara pengeluar makanan, kita adalah pengguna dan kesannya akan dirasai bila penurunan nilai Ringgit dan masalah pembekalan oleh negara pengeluar (main harga). Kita tak cukup tanah untuk pengeluaran sekala besar dan kos dan harga tidak boleh menandingi kebanyakan negara pengeluar besar. Formula yang paing senang adalah pemberian subsidi untuk pengawalan harga, tetapi sampai bila? Bahan makanan yang paling mampu milik rakyat jelata adalah ayam dan telur tetap bila ayam dan telur bertambah mahal, rakyat nak pilih apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bijak?!!!!

      Dulu masa jadi pembangang bukan main hebat sotong botak tengah kepala tu menghina orang lain.
      Mana formula?!!! tu bangang tu canang....
      Siap menghina kata orang lain bodo...

      Bila kerajaan terdahulu cdg nak biat ladang jagung utk mengurang kebergantungan kpd import...bangang2 inilah menyalak dan mengutuk.

      Sekarang kita disajikan idea yg sama dpd manusia yg pernah dikutuknya... JANGAN MAKAN AYAM

      Delete