Pembunuhan Sadis! - Polis Masih Mencari Kepala Abby Choi



Empat orang ditahan kerana membunuh dan memotong badan model terkenal Abby Choi (gambar) selepas bahagian mayatnya ditemui dalam unit rumah sewa di Hong Kong, kata polis Hong Kong.

Bekas suami Choi, Alex Kwong, 28, ditahan awal petang Sabtu di terminal feri di pantai barat laut Pulau Lantau, Hong Kong.

Dia membawa wang tunai 500,000 dolar Hong Kong (kira-kira AS$63,700) dan beberapa jam tangan mewah bernilai kira-kira HK$4 juta (AS$510,000). Penyiasat percaya dia cuba melarikan diri dari Hong Kong ketika ditahan.

Ibu bapa Kwong dan abang lelaki berusia 31 tahun telah pun didakwa membunuh model berusia 28 tahun itu, yang dilaporkan hilang pada hari Selasa.

Bekas bapa mertua Choi dipercayai menjadi dalang kepada rancangan untuk membunuh mangsa ke atas harta bernilai jutaan dolar. Lelaki berusia 65 tahun itu adalah bekas sarjan polis yang meninggalkan pasukan pada tahun 2005.

Awal minggu ini, pihak berkuasa menghubungi keluarga bekas suami Choi tetapi mendapati mereka memberikan kenyataan palsu. Itu membawa polis ke rumah sewa di Kampung Lung Mei, di mana mereka menemui kaki mangsa di dalam peti sejuk dan keratan tubuh manusia dalam periuk sup.

“Kami masih mencari kepala, badan dan tangan, yading kami percaya telah lupuskan,” kata Superintendan Alan Chung, dari unit jenayah wilayah Kowloon West, kepada pemberita Sabtu.
"Alat yang digunakan untuk memotong mayat manusia ditemui di flat itu, termasuk pengisar daging, gergaji rantai, baju hujan panjang, sarung tangan dan topeng," kata Chung ”

Unit itu baru-baru ini telah disewa oleh bekas bapa mertua Choi. Rumah tersebut tidak dilengkapi dengan perabot dan ia seolah menunjukkan bahawa kemungkinan telah dirancang khusus sebagai tempat untuk membuang mayat, kata polis.

Choi dilaporkan kali terakhir dilihat oleh bekas abang iparnya, yang bekerja sebagai pemandunya. Menurut laman berita HK01 yang berpangkalan di Hong Kong, Choi dilihat masuk ke dalam keretanya pada 21 Feb. Dia didakwa kemudian memandunya ke lokasi di mana dia dibunuh.

Pihak berkuasa percaya wang memainkan peranan dalam jenayah ngeri itu.

"Kami percaya mangsa dan keluarga bekas suaminya mempunyai banyak pertikaian kewangan melibatkan jumlah yang besar," kata Chung. 

"Seseorang tidak berpuas hati dengan cara mangsa mengendalikan asetnya."

Kwong, yang dilaporkan menganggur, dituduh menipu orang sebanyak HK$5 juta (AS$637,000) antara 2014 dan 2015, dan didakwa kerana hutang sebanyak HK$15.7 juta (AS$2.2 juta).

Menurut The South China Morning Post, Kwong dan Choi berkongsi dua anak.

Post a Comment

0 Comments