BERSIH Persoal Kerajaan Madani? Bersih Sedar Diri Tak?

Bersih perlu sedar diri. Kerajaan sekarang ni adalah kerajaan madani. Apa yang diucap, ditutur, dikata, dirancang dan segalanya lah. Semua pencacai yang kononnya dulu reformis pentadbiran ker, reformis rasuah ker dan apa sahaja reformis lah. Semua itu sudah jadi sinetron pada satu ketika dahulu. 

Fokus sekarang... MADANI.. lantikan politik sekalipun, kalau dah maaaddaaaaniiii.. Jangan bising! Hokeyyy



Post a Comment

2 Comments

  1. erdogan memberi duit pada penyokong di luar pusat mengundi.
    https://youtube.com/watch?v=LVVBYl-QcsY&feature=share

    ReplyDelete
  2. Zahid mula bersuara seperti DAP malah lebih hebat dari pemimpin DAP itu sendiri..!!

    ‘Anda tidak akan kehilangan kemelayuan dengan melayan orang lain dengan baik, kata Zahid kepada belia,’ demikian berita terkini

    Zahid mula bersuara seperti pemimpin DAP. Bila Presiden UMNo bercakap lebih DAP dari pemimpin Utama DAP itu sendiri..

    Peerghhhh... Kalau diri Wak Jahid Mat Asan Maslan 3 pointer rasa selesa jadi bangang kenapa nak jadi cerdik..!!

    Zahid kini berkata: “Perasaan kemelayuan dan kepercayaan kami tidak akan luntur jika kami melayan bangsa dan agama lain dengan baik” (dipetik agensi berita nasional Bernama). Beliau berkata demikian pada satu majlis untuk golongan muda di Banting, Selangor.

    Adakah peringatan Wak Jahid kepada pemuda Melayu - untuk melayan bangsa dan agama lain dengan baik - bermakna sebelum ini, orang Melayu ini tidak melayan Non Malay dengan baik dan oleh itu perlu diingatkan?

    Adakah presiden Umno membayangkan bahawa pemuda Melayu tidak melayan orang bukan Melayu-bukan Islam dengan baik sebelum ini..!?

    Kalau pemimpin Utama UMNo rasa selesa jadi bangang kenapa nak jadi cerdik, tapi nak jadi bangang bukan dikalangan ahli ahli marhaen UMNo..!!

    Kepimpinan UMNO langsung tidak mendengar keluh kesah ahli dan rakyat yang mahukan penjelasan apakah ameno sudah boleh menerima politik liberal, isu Kalimah suci, isu murtad Lina Joy, hak kesamaan kaum dan agama, hak kesamaan gender, perjuangan LGBT dan lain lain yang terang bertentangan dengan roh dan semangat perjuangan parti selama ini.

    Yang pasti mana mana pemimpin Melayu' yang bersama barua DAP@LeeKwanYew mesti dilingkupkan di PRN Jun 2023 ini..

    Kalau pemimpin UMNo utama rasa selesa jadi bangang kenapa nak jadi cerdik tapi bukan pada ahli marhaen UMNo hokeyyy..!!

    No UMNo No DAP..

    ReplyDelete