Projek LCS, Isunya Siapa Yang Didakwa, Diheret Ke Mahkamah..

Masa PRU15, satu malaysia dicanang isu LCS dan berjanji akan menangkap menahan dan mendakwa mereka yang terlibat dalam projek LCS. 

Isu kerajaan terpaksa SPV demi kelangsungan projek kapal tersebut, itu hal no.2. Yang utama adalah, kenapa tiada penangkapan terhadap mereka yang terlibat yang kononnya songlap duit projek LCS. 

Seperti isu tabung haji, sebelum SPV dibuat sudah ada ura-ura mereka terlibat akam dihadap dimahkamah. Dan memang ada.. Tetapi sekarang..  krik krik krikk... 

Malaysiakini | Kerajaan, kata Anwar Ibrahim, tidak mempunyai sebarang pilihan kecuali mengambil alih projek pembinaan kapal tempur pesisir (LCS) yang asalnya di bawah tanggungjawab syarikat Boustead Naval Shipyard Sdn Bhd (BNS).

Perdana Menteri menjelaskan kerajaan telah membelanjakan sebanyak RM6 bilion untuk projek tersebut dan perlu memastikan ia dapat disiapkan sepenuhnya.

“Dia (BNS) ada dia punya projek yang ongoing (sedang berjalan), yang mesti diselesaikan termasuk LCS.

“Kita (kerajaan) tiada pilihan. Kita dah belanja RM6 bilion, dia tak boleh tutup. (Justeru) Kita kena ambil alih, kena selesaikan,” katanya selepas pelancaran Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur di WTC hari ini.



Post a Comment

2 Comments

  1. dah berbagi engkau satu aku satu tu kot, mana boleh di ungkit lagi ya... dan entah2 sesiapa yg ungkitkan nanti akan didakwa sebab menggangu kesetabilan, langgar titah diraja yg kunun lantik pm per-parapenipuan, dan fitnah pemimpin suci menurut kitab madani.
    Hati2 ya, nih kerajaan mad dah ni.. apa2 pun boleh jadi.

    ReplyDelete
  2. Ini lah contoh PMx "Bapa Pembohong Negara"

    Walaupun anda gelar diri anda parti Melayu atau parti Islam, dana (pilihan raya) datang dari syarikat judi,” kata Brother Anwar Bin Ibrahim.

    Keesokkan hari, Setiausaha Agung Pas, Datuk Seri Takiyuddin Hassan berkata Pas akan mengambil tindakan terhadap Anwar ekoran dakwaan itu.

    Brother Anwar Bin Ibrahim membalas kenyataan Takiyuddin dengan berkata, “I sekarang di Kementerian Kewangan dan ada dokumen bersama I tau.”

    Cuba fikir, jika benar Brother Anwar Bin Ibrahim memiliki dokumen bukti, sudah pasti pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) boleh menggunakan bukti itu untuk mendakwa kepimpinan PN di mahkamah dan memohon membekukan akaun berkaitan.

    Namun, Khamis lalu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-undang dan Reformasi Institusi) Datuk Seri Azalina Othman Said mendedahkan bahawa SPRM gagal menemui sebarang bukti dan tidak membuka sebarang fail siasatan setakat ini.

    Bagaimana perkara ini boleh berlaku, sedangkan Anwar mendedahkan lima bulan lalu bahawa Brother Anwar Bin Ibrahim memiliki ‘dokuman’ bukti?

    Jika benar kenyataan Anwar berasas dan berpandukan ‘dokumen bukti’, kenapa pihak SPRM gagal menemui sebarang bukti setakat ini?

    Dulu kuat berjubo, sekarang kuat Pembohong

    Lingkup kan saki Baki barua DAP@LeeKwanYew di PRN 2023 Jun nanti..

    ReplyDelete