Sanusi dapat RM250k daripada Mahfuz... Sukaa Naaaaaa!!!



Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor berjaya dalam saman fitnahnya terhadap Mahfuz Omar berhubung dakwaan yang dikaitkan dengan pembelian kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Vellfire oleh Syarikat Air Darul Aman (SADA).

Mahkamah Tinggi Alor Setar pagi tadi memerintahkan naib presiden Amanah itu membayar ganti rugi RM250,000 kepada pemimpin PAS tersebut.

Pada tahun 2020, Sanusi mengancam untuk memfailkan saman fitnah terhadap Mahfuz dan beberapa pemimpin politik berhubung dakwaan itu.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, peguam Yusfarizal Yussoff dan Muhammad Faiz Fadzil, yang masing-masing mewakili Sanusi dan Mahfuz, mengesahkan keputusan hakim Arik Sanusi Yeok Johari.

Yusfarizal berkata mahkamah sivil membenarkan ganti rugi am RM200,000 dan ganti rugi teladan RM50,000.

Peguam itu menambah, mahkamah turut memerintahkan Mahfuz membayar kos RM30,000 kepada Sanusi.

Faiz bagaimanapun berkata mahkamah membenarkan permohonan Mahfuz untuk penangguhan sementara berhubung keputusan pembayaran ganti rugi, sementara menunggu pemfailan permohonan yang lengkap.

Katanya, penangguhan itu sementara menunggu rayuan di Mahkamah Rayuan.

Mahfuz juga diperintah membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Sanusi yang perlu diterbitkan di dalam satu akhbar Bahasa Melayu dan satu akhbar Bahasa Inggeris dalam tempoh 14 hari dari tarikh penghakiman.


Permohonan maaf juga perlu dimuat naik di akaun Facebook milik Mahfuz dan terma permohonan maaf perlulah disemak dan dipersetujui oleh Sanusi.

Saman itu adalah berhubung dakwaan bahawa Sanusi, yang juga pengerusi Syarikat Air Darul Aman Sdn Bhd (Sada), menerima sebuah MPV Toyota Vellfire hitam baharu dengan nombor plat KEP 5000 untuk kegunaannya.

Sanusi sebelum ini menafikan dakwaan itu, dengan menjelaskan bahawa pembelian kenderaan itu sebenarnya dilakukan oleh Jawatankuasa Perolehan Aset Sada secara dalaman dan mengikut had bajet yang ditetapkan.

Katanya, pembelian kenderaan terbabit dilakukan bagi kegunaan bersama ahli lembaga pengarah dan pegawai kanan Sada.

Sebaliknya, dia berkata dirinya hanya menggunakan dua kenderaan rasmi iaitu Volvo S90 dan Mercedez S320 yang dibeli bekas menteri besar, Mukhriz Mahathir sebelum ini.

Malaysiakini

Post a Comment

5 Comments

  1. Media Singapura lebih dulu mendahului media tempatan..? Apa jasa Jho Low pada negara...!?

    https://vt.tiktok.com/ZSFRRbFL7/

    Kenapa Media Singapura pulak menyibuk yang melaporkan..!? Di mana Jho Low dah tangkap ke belum .!? Susah sangat kah cari Jho Low, Zety Taufik Ayman dan anak penyamun...

    Apa jasa Jho Low Taufik Ayman pada negara hingga susah sangat nak ambil tindakan..!?

    Apa jasa Jho Low pada negara..!? Bila Nak tangkap Taufik Ayman Zety dan Anak penyamun nya..!? Sehingga saat ini Zeti Aziz masih lagi belum sihat semenjak ‘day one’ beliau sepatut menjadi saksi.

    Sehingga kini juga , Zeti masih berada di dalam cuti sakit yang panjang.

    Keputusan lembaga pengampunan itu yang diketuai Yang di-Pertuan Agong juga termasuk pengurangan denda RM210 juta (AS$44.4 juta) kepada jumlah yang tidak ditentukan, menurut tiga sumber berasingan yang bercakap dengan syarat kerahsiaan ketat.

    https://my-tv.online/2022/12/14/joana-yu-sudah-kantoi-kini-tunggu-giliran-zeti-pula/

    Joana Yu kerani Ambank juga mengaku pada sesi awal dulu dia terus menalipon Jho Low sebaik sahaja seorang Pegawai dari Pejabat Najib (Hafiz) membuat enkuiri berkenaan transaksi yang tidak di ‘autorised’ oleh Najib. (transkrip bualan bank)

    Jho Low akrab dengan keluarga Zeti terutama nya suami Zeti, Tawfeq Ayman. Jho Low juga dilaporkan kerap datang kerumah Zeti. Kes rasuah Zeti sendiri masih belum dibuka2 lagi dan syak wasangka rakyat ada individu tertentu campurtangan hang dibuka demi menutup kerja konspirasi nya.

    Jho Low sampai sekarang lepas bebas kaya raya sambil ketawa dengan kaum DAP@LeeKwanYew tengok barua barua Melayu' DAP@ LeeKwanYew berbunuhan sesama sendiri..!!

    Akhirnya Jho Low yang Menang. Jho Low sedang ketawa tepok tangan smbil terbahak bahak guling guling macam babi bersama kaum mata sepetnya di Malaysia Dan tuan besar mata sepet di Singapura...

    Pengampunan separa diraja atas pembabitannya dalam kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dibuat selepas menjalani hukuman penjara kurang dua tahun.

    Persoalan dan persialan dari tragedi ini apa jasa besar Jho Low Taufik Ayman dan anak anak penyamun Zeti anak pada Professor Diraja Ungku Aziz pada negara... Apak nya Professor Diraja anak menantu jadi penyamun... Puiii..!!

    Apa jasa Jho Low Taufik Ayman pada negara hingga susah sangat nak ambil tindakan..!? Betul mamat tu keturunan pemburu..!?

    Kenapa terhegeh di wawancara dengan media Singapura.? Betul ke pemburu nih atau acah acah jadi pemburu..!?

    ReplyDelete
  2. Bossku tak mahu diskaun Bossku mahu bicara semula.

    Kenapa tiba tiba pemimpin DAP seperti Tony Pua dan pemimpin DAP gelabah, panas , cemas dan tidak keruan bila Bossku diberi separa pengampunan saja..!! Kenapa cemas sangat pemimpin DAP , PAN , Tun Mahathir dan Boboi..!?

    Banyak perkara yang AG lepas tangan, bukti baru sudah Ada, dokumen tandatangan palsu merata dan bersepah sepah dijumpai, Jho Low lansung tidak kelihatan dari hari pertama hingga habis bicara.

    Jho Low saksi utama kes 1MDB, kalau Jho Low balik dan dibicarakan adakah saksi utama seperti Jho Low ini akan dijumpai mati jatuh bangunan.?

    Saksi utama kes torwong bawah laut dijumpai mati jatuh Bangunan lansung tiada siasatan dilakukan kenapa saksi utama seorang Tan Sri dibunuh.

    Syuhada Jalil Ibrahim akan jadi saksi utama kes BMf Mati dijerut di Hong Kong sampai sekarang pembunuh tidak dijumpai. Teo Beng Hock saksi utama kes pemimpin DAP juga Mati jatuh bangunan...

    Apakan ini semua kebetulan..!?

    ReplyDelete
  3. .Karma sumpah laknat Bossku

    Akhir Zaman bila Satu Hadis menerangkan akan tiba masanya bila "Hamba melahirkan Tuan nya" maksud Hadis ini benar benar berlaku pada anak Tun bila anak anak nya lansung tak ambil peduli apak nya bersolidariti kunun mempertahankan nasib orang Melayu ( psst.. baca solidarity pertahankan boboi dan legacy Anak cucu Tun sebenarnya)

    Kah kah kah..

    Masa dolu ke main lagi atok dan Anak perempuan Marina Gereja angkat plakad COMANGO Lisbo di jalan raya sama dengan tok wan, Hanna Yeoh Lim Kit Siang Lim Guan Eng Mat Sabun bersama tuan barua nya DAP@ LeeKwanYee terpekik terlolong dijalan TAR seksuality merdeka lagi.

    Sepatutnya Marina Gereja pejuang COMANGO , Boboi , Mirzan , Mokhzani, anak cucu Tun yang berguling guling atas jalan raya... Peliknya sekor Anak Tun lansung tak nampak batang idung.. Anak Anak Tun sebenarnya Malu nak perjuangkan nasib Melayu.. cuma Tun saja nak interframe kununnya dia juara Melayu...

    Pada orang Melayu semua saksikan saja barua barua DAP ini berbunuhan sesama sendiri.... Melayu lain jangan jadi nasik tambah Batu api.

    Hanya satu barua saja lagi yang perlu Kita lingkupkan...

    Masa orang perkemaskan barisan, mantapkan perpaduan Melayu dan persaudaraan Melayu Islam dan gembeling usaha untuk Melayu yang lebih hebat setelah semua legacy barua barua ini kita hapuskan sepenuhnya...

    Kesiannn ooohh kesiannn inilah bahana nasib jadi barua barua DAP@LeeKwanYew...

    ReplyDelete
  4. Keadilan untuk Najib antaranya menerusi Gerakan ‘Pulangkan Bossku’ berjaya mengumpulkan lebih satu juta tandatangan pada bagi tujuan menghantar petisyen ke Istana Negara.

    Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dikecam kerana tidak mengarahkan Netflix menghentikan siaran dokumentari berjudul Man on the Run kerana bersifat fitnah, subjudis, prejudis dan berat sebelah terhadap Bossku.

    Alangkah Indah hidup ini jika takdir tohan diberikan seperti takdir Jho Low Zety Aziz dan Taufik Ayman dan barua barua DAP@LeeKwanYew yang lain.. seronok nya alangkah seronoknya barua barua ini. Yang teraniya masuk penjara yang menganiya kaya raya...

    Alangkah Indah hidup ini jika aku jadi barua DAP@LeeKwanYew spt Jho Low , Zety Taufik dan anak penyamun nya.

    Berbeza nasib Barnie Maddof sceme ponzi NYSE scheme jauh bezanya dengan Zety Jho Low..!!

    (Thank You Netflix siar Barnie Maddof tiba tiba teringat muka haramjadah penyamun Zety Jho Low dan Tun Mahathir). Anak Barnie Murdof mati sbb malu teramat dasyat isteri nya jedi gelandangan bila harta dirampas. Anak anak penyamun Taufik Ayman kaya raya sampai mati.

    Bangsa Perasuah seronok tepok tangan ketawa terbahak bahak bila semua pemimpin Melayu mangsa rasuah mereka terus bercakaran sesama sendiri.

    Fitnah jijik dan si batu api ini sebenar pemilik kemenangan bagi barua barua Lee Kwan Yew dan proksi.

    Kemenangan fitnah jijik itu juga adalah milik Zety dan Taufik Ayman anak anak penyamunnya kerana berjaya mencuri RM700 juta duit AMLA

    Hebat yang 700 juta buat buat buta tidak didakwa yang 34 juta ditandatangai secara palsu dibongkar habis habisan..!!

    Dengan fitnah jijik juga mantan Perdana Menteri Najib boleh ditogelkan semua termasuk akaun bank tetapi Zety dan Taufiq Ayman Jho Low Nik Faisal pula sebaliknya.

    Hidop Madani..!!

    ReplyDelete
  5. Senarai nama buruan dah ada.. bila nak start memburu..!?

    Senarai nama nama penerima 'Wang Rasuah' dari 1MDB untuk sang pemburu dan selain dari memburu kes Pulau Putih yang diberi percuma oleh Tun Mahathir pada anak Lee Kwan Yew.

    Ini adalah senarai nama untuk keturunan hebaq belako si pemburu negara. Bila nak start memburu...!? DAP sembunyikan lebih 350 kuncu kuncunya yang menerima Wang 1 MDB.. Link bawah ni

    https://cungkils.com/2022/09/11/terbongkar-dap-sembunyikan-lebih-350-konco-konconya-yang-menerima-wang-1mdb-malaysiatoday/

    Link bawah ini Anwar Ibrahim meminta Pengerusi Permodalan Nasional (PNB), Zeti Akhtar Aziz menjelaskan tuduhan terima Wang 1MDB yang dibuat oleh blogger Raja Petra Kamaruddin terhadap keluarganya. Ini pun kena buru jugak ni.!

    https://m.malaysiakini.com/news/557180

    Senarai nama Parti DAP sembunyikan 346 kes melibatkan 346 entiti dan individu yang telah menerima RM307 juta wang 1MDB semasa PH jadi kerajaan diterajui "barua" DAP@LeeKwanYew Tun Mahathir Mohamad.

    Jho Low sedang tepuk tangan ketawa terbahak kaum nya yang paling banyak dapat habuan.

    Link bawah kenapa UMNO / BN bisu skg..!?

    https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2022/10/04/jejak-wang-1mdb-250-penama-rm700-juta-umno-p-pinang-lapor-sprm/

    Kebanyakan senarai penerima ini dari Pulau Pinang dan mereka telah menerima sejumlah RM780 juta, pada hal orang Umno menerima hanya RM19 juta sahaja. Budak Wak Jahit dan UMNo bole buat apa skg ni...!?Link

    https://youtu.be/C2vYX3CwfE8

    1. Laverage Asia Sdn Bhd 31.5 juta
    2. Enr Marketing. 24.3 juta
    3. Mega Utilities Sdn Bhd. 18.3. juta
    4. Kek Lok Si Tample 12 juta
    5. Homewin Renovation n Cons 11.44 juta
    6. Music Melody Store. 6.58 juta
    7. G Event Managmnt. 2.93 juta
    8. Pers Cintai A. Sekitar P. Pinang. 2.65 juta
    9. Jaya Printing & Advertising. 1.07 juta
    10. MCA Bah Tanjung P.Pinang. 1 Juta
    11. Geh Choh Hun. 22.8 juta
    12. Oii Teng Seng. 4.55. juta
    13. Cheah Kah Chye. 4.4 juta
    14. Yeap Chee Cheong 4.4 juta
    15. Goh Kheng Huat. 4.2 juta
    16. Oii Kheng Hin. 4.01 juta
    17. Choo Keng Hock 3.84 juta
    18. Toh Lean Seng. 3.5 juta
    19. Chong Thong Yeow. 3.24 juta
    20. Teh Hun Liang. 3.04 juta
    21. Lembaga Union Pinang School 2.25 juta
    22. Pinang Chinese High School. 1.25 juta
    23. Chung Ling High School. 1 juta
    24 J/K Chua Nan School. 0.5 juta
    25 Pers Penduduk B. Daya Penang. 0.4 juta
    26. Chung Ling High School. 0.25 juta
    27. Smjk Phor Tay School Commitee. 0.25 juta
    28. Pers Kebudayaan Pangkalan Kota P. Pinang. 0.204 juta
    29. MCA Bah Tanjung P. Pinang. 1 juta
    30. Parti Gerakan Rakyt Johor. 0.4 juta

    Bukan ke ini conflict of interest wahai sang pemburu..!?

    Bangsa Perasuah seronok tepok tangan ketawa terbahak bahak bila semua pemimpin Melayu mangsa rasuah mereka terus bercakaran sesama sendiri.

    Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan hutang yang ditinggalkan Kerajaan PH yang dicatat menghampiri RM850 billion. Sejumlah RM164 billion hutang dijana olih PH selama 22 bulan.

    Hebat yang 700 juta buat buat buta tidak didakwa yang 34 juta ditandatangai secara palsu dibongkar habis habisan..!!

    Dengan fitnah jijik juga mantan Perdana Menteri Najib boleh ditogelkan semua termasuk akaun bank tetapi Zety dan Taufiq Ayman Jho Low Nik Faisal pula sebaliknya. Pada sang pemburu lu fikir lah sendiri sapa yang perlu diburu sebenarnya...!!

    Jho Low sedang tepuk tangan ketawa terbahak kaum nya DAP@LeeKwanYew yang paling banyak dapat habuan.

    Saya ulannnngg...!!

    Senarai nama buruan dah ada.. pada si Mamat ni bila nak start memburu..!?

    Hidop Mamat Dah Ni..!!

    ReplyDelete