BAN Israel ~ Sunni Syiah Berperang, Israel Amik Port Lancar Serangan Syria

Syiah Sunnni duk sibuk canang ajaran mereka adalah benar. Sunni cakap syiah sesat, syiah dengan angkuh sombong membunuh umat islam sendiri sebab tak ikut syiah. Bashar pula dengan ajaran-ajaran yang jauh terpesong daripada islam. Iran, Iraq(telah hancus), Arab Saudi, Jordan, Syira(Berperang) dan pelbagai negara arab lain, diam membisu menjaga duit poket masing-masing.

Israel sebelum ni ada menyatakan akan melancarkan serangan terhadap syria. berikutan pergaduhan yang tidak berkesudahan antara tentera bashar dan rakyatnya sendiri. Israel menangguk di air yang keruh. Dengan melancarkan serangan di sempadan antara Lebanon dan Syria. Mereka menyerang truck yang dikatakan membawa senjata menuju ke Lebanon.

Persoalannya, jika israel menyerang syria, adakah negara islam lain datang membantu. Siapakah yang perlu dibantu. Islam Syiah ataupun Islam Sunni. Tentera Bashar ataupun Rakyat Syria. Helah dan tipu daya akan berterusan sehingga Syria hancur ataupun menjadi tanah jajahan israel. Perlu diingatkan iran bersempadan dengan syria. Dan tidak mustahil jika syria jatuh ke tangan kepimpinan yahudi, Iran adalah mangsa seterusnya.

Gaza pula apa cerita. Presiden palestin akan terus menerus buntu mendapatkan kebebasan dan hari demi hari rumah milik palestin diroboh dan cerita terus dicanang PBB untuk memberi kebebasan pada palestin dengan pelbagai perjanjian. Contoh di malaysia juga termasuk apabila 2 ustaz berkelahi dan disertakan ustazah sendiri cukur kening pakai baju ketat.


Info : AlJazeera

Post a Comment

9 Comments

  1. Kita xmampu buat apa2.

    ReplyDelete
  2. panas blog nih hehe

    Jomlah Sertai Segmen Mega 3000 Follower By Blog 3 Dalam 1
    Klik Sini ! Klik Sini ! Klik Sini !

    ReplyDelete
  3. Berdoa jela yg mampu.

    ReplyDelete
  4. Israel amik kesempatan dr kemelutan islam.

    ReplyDelete
  5. Israel btindak..us buat bodo jer..pbb terus buat buta..oic nk ckp apa ek?

    ReplyDelete
  6. sedih dgn apa yg terjadi kpd dunia Islam hari ni...jwpn kpd kemelut dunia Islam = bersatu.tp bagaimana?hmmmm..............

    ReplyDelete
  7. fakta kurang tepat! Sekarang ni pejuang pembebasan Syria FSA berjuang utk mbebaska syria dr kerajaan korup Bashar. Genocide muslim sunni oleh tentera bashar yg juga d bantu oleh Iran n Lubnan. Pray for FSA syiah dah jauh sesat drpd ajaran islam. Mereka bertuhankan Bashar sbg tuhan mrka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ko ada fakta tepat, cuba paste sini. nk tau gak.

      Delete
  8. syiah Iran & Syria ada back-up dari Russia~
    manakala Israel pula ada back-up America & sahabat sejati USA wahabi Saudi Arabia~

    73 pintu~ 73 jalan~
    yang sampai hanya satu jalan~

    renung2kan~

    ReplyDelete