BAN SmartPhone ~ Ubuntu Touch Yang Menggantikan Android. Versi Ready Use

Masih ingat lagi aku ada bagitau ubuntu akan keluarkan OS mereka sendiri dan akan implant kepada smatphone. OS tersebut sangat awesome dan mempunyai ciri yang tersendiri. Ubuntu yang memang popular dengan kejayaan OpenSource mereka.

Menurut Jonobacon, kumpulan XDA developer telah berjaya mengeluarkan Ubuntu Touch ni untuk digunakan pada smartphone seperti Galaxy Nexus (toro), Galaxy Nexus (toroplus), Sony Xperia S,Sony Xperia T, Samsung Galaxy Note II, Samsung Galaxy Note, Asus Transformer Infinity, Nexus One, Galaxy Tab 2 10.1 Wifi, Asus Transformer Pad TF300T. Mungkin masa akan datang akan lebih banyak Ubuntu Touch digunakan pada smartphone lain. Korang boleh memcuba download released ubuntu touch.

Peringatan, pastikan anda seorang expert user sebelum menggodam smartphone anda. Jika tidak, anda akan terjebak dalam kerja bangang sehingga smartphone anda boleh dijadikan sampah masyarakat.


Info : Ubuntu, Jo

Post a Comment

6 Comments

  1. ubuntu touch akhirnya dah release. nampak memang awesome. nanti kna cuba.

    ReplyDelete
  2. bleh try kat galaxy note aku ni.nampak mcm best jer

    ReplyDelete
  3. agak2 bateri dia save tak. aku risau bila format masukkan ubuntu touch ni, terus bateri cpt habis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. aku rsau juga. sbb sbelum ni pn, bila root pakai android versi lain... bateri cpt jer habis

      Delete
    2. bila dh root, semua bleh setting semula. ko pergi la kat root file dan setting semula kat situ. tapi takerla sampai 3 4 hari online bateri still 50%. kdg tu, bateri ko sendiri yg flat.

      Delete
  4. Untuk galaxy s2 takde ke. ke sama je dgn galaxy s

    ReplyDelete