BAN Segmen - BEN ASHAARI : RELEVANKAH LAGI BLOG ?

Kalau asyik melayan politcal, isu semasa yang hot, tak hot. Artis luar negara, dalam negara yang buat perkara bodoh untuk diri sendiri. Kadang boring gak. So, aku cuba bersosial antara blogger. Dengan tu, aku join satu segmen yang menarik juga tajuk yang cuba dibincangkan. Segmen dibuka oleh seorang blogger terkenal Ben Ashaari.


Siapa nak join klik sini >> BEN


Persoalan :
Relevankah lagi blog sbg platform perniagaan online jika nak dibandingkan dengan laman sosial media yang lain seperti Facebook , Twitter , Instagram , Keek dan lain lain ?

Bagi aku, facebook adalah satu laman terbaik untuk menjalankan business online, tetapi blog tetap diperlukan untuk menunjukkan produk yang hendak dijual secara menyeluruh. Ini kerana, facebook pages tak membenarkan kita membuka store. Tetapi dengan blog, link store boleh dibuat.

Blog juga membenarkan penjual online memasukkan code html Paypal untuk digunakan. Kenapa paypal penting dalam membuat transaksi online. Yes, sebagai medium menerima pembayaran melalui kad kredit. Mana tau kot ada buyer dari oversea.

Post a Comment

8 Comments

  1. aku tolong tambah lagi untuk ko la admin. Penjual facebook ni ramai penipu. kadang tu bukan barang dia pun. satu lagi, aku lebih suka beli kedai. nampak barang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita lihat dari segi kebaikan... kalau rasa menipu tak payah beli... dlm blog pun ada penipuan jgk... di mana2 pun ada penipuan... cuma kita ni kena bijak untuk menilai dan membuat pilihan... ada jgk org berniaga di fb betul ingin berniaga...

      Delete
  2. KEEK MANA BOLEH BAUT BERNIAGA. BUAT KONTROVERSI MCM SHARIFAH SAKINAH BOLEH LAH. HAHAHAHA. BIRD BIRD BIRD. JUAL BIRD

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAUT TU APE BRO? SPESIS IKAN KE LEMBU

      Delete
  3. Singgah dr segmen sama n follow sini...

    ReplyDelete
  4. ㅔㅐㅕ도요냐조오두

    ReplyDelete
  5. Kenit singgah dr segmen yg sama.

    Nice one bro:-)

    ReplyDelete