BAN Tanbo Art - Seni Pahlawan Jepun Yang Di ilhamkan Dalam Bendang Padi - BANkami

Friday, July 19, 2013

BAN Tanbo Art - Seni Pahlawan Jepun Yang Di ilhamkan Dalam Bendang Padi

Sebuah perkampungan di jepun Inakadate, yang mana penduduk mereka mempunyai satu sifat yang sangat menarik yang boleh dipupuk pada masyarakat padi malaysia di kedah. Inakadate dikatakan terletak lebih kurang 600km daripada bandar tokyo. Kerajaan jepun mahu memastikan setiap penduduk mereka mendapat kemajuan dan menjadi tarikan pelancong, oleh itu mereka mencadangkan satu seni tanbo iaitu lukisan di atas bendang padi.

Dalam membuat lukisan tersebut ia memerlukan keluasan tanah padi sekurangnya 3.7acres. Dan dikatakan view yang tercantik boleh dilihat pada bulan september.


Info Asal : Kfeinblog

13 comments:

  1. petani kat malaysia xserajin kt jepun.

    ReplyDelete
  2. jepun mmg kreatif dan bijak

    ReplyDelete
  3. pergh...awat kt kedah takdak pun..nie yg cek tak suka nih

    ReplyDelete
  4. rajin pulak nak buat benda yang luas gitu

    ReplyDelete
  5. macam mana la melukis atas padi,, haissyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajin betul mereka ni

      Delete
  6. rajin betul mereka ni

    ReplyDelete
  7. baca info asal mcm mana diorg nak buat diorg dah rancang awal2

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajin betul mereka ni

      Delete
  8. ciri-ciri sebuah negara maju, menghargai budaya seni dan tidak menganggap ianya membuang masa, duit dan tenaga... n by 'seni' i mean like the examples shown above ^^

    ReplyDelete
  9. kalau ampa semua percaya adalah buatan manusia mmg kena pikiaq balik ini semua fotoedit lah......cuba kaji semula iyer.....

    ReplyDelete
  10. woi nak tanam padi ko nak melukih

    ReplyDelete

Pages