BAN Amaze! - Letupan Bunga Api Yang Superb Exposure Dari David Johnson

Setiap tahun terdapat satu pertandingan fireworks yang dijalankan di Ottawa, Canada. Pertandingan bunga api yang lebih kepada gambar yang diambil semasa bunga api diletupkan diudara. Seorang peserta David Johnson telah menghantar gambar yang diambil semasa fireworks. David menyatakan dia menggunakan teknik long exposure. Details pasa camera ni aku tak tau sangat. Nak explain pun tak reti. Tapi kalau main-main exposure aku sendiri pun pernah buat. Yang ni memang sangat superb exposure!


Info Asal : David

Post a Comment

6 Comments

  1. kalau pakai long exposure bleh dpt effect mcm ni ke. tapi aku rasa dia pakai lens yg besar ni. zoom dia pun jauh. mmg terbaiklah gambar ni.

    ReplyDelete
  2. Aku kasi ubat dekat kucing aku, kononya hendak lihat dia cepat sembuh, x sampai 1minit dia terus mati dalam dakapan aku.. Aku rasa amat bersalah serta teramat sedih sekali.. :'(

    ReplyDelete
  3. fuyooooo gile tabik
    nk kawen mlm la nk tempah bunga api...wah bajet ngee

    ReplyDelete
  4. ada bentuk bunga, ikan buntal dan siput babi..woahh

    ReplyDelete