BAN Sukan - Pelan Pembangunan JDT 2015 Tahap Champion League

Lama sangat aku cuti.. Tambah lagi duk sibuk trade forex jer.. Nak update blog pun jadi malas.. Tak sempat nak fokus 2 benda.. Sepagi ni sambil menunggu berita dari australia 9.30 lepas ni.. Terbaca pulak plan pembangunan JDT mengatasi FAM..


(SukanStar)

Post a Comment

5 Comments

  1. JDT.

    Jaduh Dalam Terowong

    ReplyDelete
  2. Nampak gayanya, hajat Kelantan untuk menggunakan khidmat penyerang baharu dari Ghana, Prince Tagoe tidak kesampaian.
    Persatuan Bola Sepak Kelatan (KAFA) terpaksa membatalkan perjanjian dengan pemain berusia 28 tahun itu kerana pemain terbabit gagal mendapatkan Sijil Perpindahan Antarabangsa (ITC).
    Ketua Pegawai Eksekutif The Red Warriors Sdn. Bhd (TRW), Kevin Ramalingam mendedahkan, KAFA gagal mendapatkan ITC Tagoe yang didaftarkan pada jendela perpindahan pemain Liga Malaysia (Liga M) April lalu ekoran kesilapan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menguruskan kes perpindahan pemain itu dengan Persekutuan Bola Sepak Tunisia (Tunisia FA).
    “Tunisia FA menolak permohonan ITC kami kerana kelab lama Tagoe (Club Africain) tidak membayar tiga bulan gaji kepadanya. Sepatutnya kontrak Tagoe sudah terbatal serta-merta dan FIFA (Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa) sudah dimaklumkan mengenai kes ini.
    “Apabila Tunisia FA menolak permohonan ITC ini menerusi TMS (Sistem Pengurusan Perpindahan), FIFA masih mempunyai hak untuk mengeluarkan ITC sementara.
    “Namun masalah lain timbul apabila FAM menerima penolakan Tunisia itu lalu kes itu sudah tiada dalam TMS, sepatutnya FAM membiarkan kes itu ditangguhkan.
    “FIFA memaklumkan kepada kami bahawa kes itu sudah digugurkan jadi mereka tidak boleh mengeluarkan ITC sementara.
    “Oleh kerana FAM telah menerimaa penolakan daripada Tunisia FA, ia memberi kesan besar kepada kami,” katanya ketika ditemui pemberita kelmarin.
    Kini, Kevin mengakui The Red Warriors terpaksa melupakan Tagoeselepas membatalkan kontrak pemain itu selepas gagal mendapatkan ITC.
    Jelasnya, KAFA kini mengharapkan FAM membenarkan mereka untuk mendaftarkan semula Obinha Nwaneri yang disingkir pada April lalu, bagi mengisi tempat Tagoe.
    Difahamkan, Tagoe yang sepatutnya menggantikan Mohamed Ghaddar pada pusingan kedua Liga M ini, menuntut bayaran gaji tertunggak yang dianggar hampir RM1 juta daripada Club Africain.
    “Ada klausa dalam kontraknya di mana kami boleh membatalkan kontrak jika tiada ITC tapi bukan itu yang kami mahu kerana Kelantan nak dia beraksi dengan pasukan ini,” katanya.

    ReplyDelete
  3. JOHOR DAH TEWAS & JODOH DAH TIADA!

    ReplyDelete
  4. kuasa duit.....kami TRW bangkit dr bawah

    ReplyDelete