BAN Sukan - Ronaldo Tuduh Juan Zuniga Berniat Jahat Terhadap Neymar

World Cup 2014 berakhir tanpa neymar kalau brazil mampu mara ke final sekalipun.. Tapi takpe brazil ada berlambak lagi yang bleh ganti neymar... Tersingkir awal pn lagi bagus.. Bagi laluan kat team lain juara..

Bekas penyerang Brazil, Ronaldo menuduh pemain Colombia, Juan Zuniga sebagai "jahat, ganas" selepas mengakhiri kempen Piala Dunia 2014 Neymar dan menuntut agar hukuman keras dikenakan ke atas permainan ganas.



  • "Ia tindakan yang sangat ganas, terjahan yang menyalahi undang-undang," katanya merujuk kepada pemain pertahanan Colombia, Juan Zuniga.


  • "Kita semua perlu berjuang untuk bola sepak mempunyai lebih banyak permainan adil. Kita perlu menuntut bahawa sekatan akan diberikan kepada pemain ganas. Saya menyokong pergantungan berat kepada mereka yang tidak mahu bermain bola sepak dan hanya mahu melakukan apa-apa terjahan ganas.


  • "Ia adalah terjahan kejahatan," katanya.


Zuniga mencederakan vertebra ketiga Neymar ketika meluru dari belakang sambil mengangkat tinggi lututnya ke arah pemain berbakat Brazil itu.

Ronaldo menambah bahawa sementara kualiti pengadilan di Piala Dunia dianggap memuaskan, prestasi pengadil dari Sepanyol, Carlos Velasco Carballo pada suku akhir ketika bertugas dalam perlawanan Brazil-Colombia, tidak menarik perhatian dia.

Carballo yang merupakan antara pengadil terbaik Eropah, tidak melayangkan kad kepada sesiapa sehinggalah selepas 41 kekasaran, walaupun Neymar terlantar sakit di atas padang lalu dibawa keluar dengan pengusung, Zuniga terlepas daripada sebarang hukuman itu.


  • "Pengadil kehilangan kuasa di padang," kata Ronaldo walaupun beliau tidak bersetuju dengan komen-komen yang dibuat jurulatih Brazil Luis Felipe Scolari, di mana beliau berpendapat Colombia berniat 'memburu' (mensasarkan) Neymar.


  • "Saya tidak percaya ada 'buruan' terhadap Neymar, tetapi kita dapat melihat pemain Colombia itu berniat untuk mencederakannya."


(olabola.stadiumastro.com)

Post a Comment

3 Comments