Dr Agus - Husam Musa Perlu Hentikan "Kerajaan Dalam Kerajaan"



HORMATI PILIHAN RAKYAT: HENTIKAN IDEA PEMBENTUKAN “KERAJAAN DALAM KERAJAAN”

1. Apabila PH menang dalam PRU yang lepas, saya menaruh impian besar untuk melihat negara kita ditadbir secara demokratik dengan menghormati pilihan rakyat.

2. Namun hari ini, membaca berita Haji Husam Musa mencadangkan penubuhan Majlis Tindakan dan Pembangunan Negeri yang dipengerusikan oleh beliau sendiri bersama 10 ahli lain untuk bertindak sebagai penyelaras dan penghubung antara menteri (kerajaan pusat) dan rakyat, hati saya tersentak.

3. Biarpun perkara ini belum muktamad, saya harap idea ini tidak diteruskan. Jika idea ini diteruskan, maka tidak ada bezanya kerajaan hari ini dengan kerajaan dahulu yang ada JPP. Hentikan cara dahulu yang ada dua penghulu, dua penggawa, dan dua JKKK.

4. Apa yang menjadi hak kepada negeri, salurkan kepada kerajaan negeri kerana itulah pilihan rakyat dalam sistem politik demokrasi yang kita perjuangkan selama ini.

5. Mulakanlah perubahan cara berpolitik kita sekarang kerana itulah janji “Malaysia Baru” yang kita mahu bina bersama.

Sumber : DrAgus

Post a Comment

2 Comments

  1. saya sangat bersetuju dgn teguran Dr. Agus ni. Kita ubah regim sebab utk dapatkan cara berpolitik yang baru. Hentikan cara berpolitik cara lama yang berbentuk favoratisme dan balas dendam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... kalau nk ikut style BN.. Tiada beza antara PH dgn BN.. PH mesti menggunakan pendekatan berlainan antara kerajaan.. Politik dgn pentadbiran kerajaan harus diasingkan agenda

      Delete