Banglo Berharga RM4juta Hadapan UiTM Shah Alam Diwakafkan Tempat Belajar Al-Quran Percuma

Alhamdullilah dan semoga pemilik banglo ini dimurahkan rezeki dan diberikan perlindungan. Pada zaman sekarang agak sukar untuk mencari kelas belajar mengaji secara percuma. Kebanyakkan ditambah dengan fardhu ain dan dikenakan bayaran. Walaupun ada di madrasah yang masih mengajar mengaji secara percuma tetapi ia dilihat terhad.

Wakaf ada satu cabang dalam islam yang digunakan untuk kebaikan kepada jalan islam.

Twitter : Mymahu

Post a Comment

3 Comments

  1. ALHAMFULILLAH, ada umat Islam baik hati dan pemurah mcm. ni! Aku cadangkan tubuhkan NGO Islam/Melayu dan SEWA sj. rumah banglo ni sbnyk BERIBU sebulan pd. EKSPATRIAT ARAB Islam yg. KAYA - utk. dptkan PENDAPATAN bina KOMPLEKS canggih MENGAJAQ Quran dll! Kalau tak cukup, boleh minta derma dr. mana2 lagi. Tapi sekurang2nya dah ada PENDAPATAN TETAP dr. SEWA Banglo indah mcm. ni, setiap bulan. Biz sambil buat kebajikan.

    Tok Terkedu.



    ReplyDelete
  2. PEMBETULAN:

    ALHAMDULILLAH, ada umat Islam baik hati dan pemurah mcm. ni! Aku cadangkan tubuhkan NGO Islam/Melayu dan SEWA sj. rumah banglo ni sbnyk BERIBU sebulan pd. EKSPATRIAT ARAB Islam yg. KAYA - utk. dptkan PENDAPATAN bina KOMPLEKS canggih MENGAJAQ Quran dll! Kalau tak cukup, boleh minta derma dr. mana2 lagi. Tapi sekurang2nya dah ada PENDAPATAN TETAP dr. SEWA Banglo indah mcm. ni, setiap bulan. Biz sambil buat kebajikan.

    Tok Terkedu.

    ReplyDelete
  3. Harap ada la keling keling Kaya raya yang ada rumah berhantu Tak pakai boleh tiru Cara melayu Islam mewakafkan harta untuk kebaikan penganut2 hindu yg kurang mampu Dari terus menerus memacak kuil kuil Haram di atas tanah tanah kerajaan dan persendirian. Kononya semua agama menjurus kepada kebaikan... Pacak kuil ikut sukati Amma APPA korang BAIK ke? Selesa ke tuhan tuhan korang duduk dalam apa yang sepatutnya dipanggil rumah setinggan. Harap Ada la Hindu Mana Mana terbaca komen setinggan ni Dan terasa. Tapi takyah la riot. Ambik je Mana yang bagus. Yg Tak bagus tu buat buat Tak nampak sudah macam Mana melayu buat Tak nampak dengan benda Tak bagus yang korang buat. Peace....

    ReplyDelete