Hamas - Setanyahu Melengahkan Gencatan Senjata! Qatar Akan Umumkan Dalam Masa Terdekat



Ahli Biro Politik Hamas, Izzat Al-Rishq, semasa wawancara dengan TV Al-Arabi: 

Kami semakin hampir untuk mencapai perjanjian gencatan senjata, dan kami berharap ia akan berlaku dalam beberapa jam akan datang.

⭕️ Al-Rishq: Sejak kebelakangan ini, pihak Zionis berlengah-lengah untuk menyempurnakan perjanjian gencatan senjata, terutamanya oleh Netanyahu.

⭕️ Al-Rishq: Pihak pejuang bersatu dalam bidang dan politik, dan perjanjian gencatan senjata akan merangkumi semua orang.

⭕️ Al-Rishq: Pembebasan sejumlah wanita dan kanak-kanak yang dipersetujui dalam tahanan pendudukan akan dipadankan dengan pembebasan wanita dan kanak-kanak daripada rakyat kita di penjara pendudukan.

⭕️ Al-Rashq: Jika perjanjian diumumkan, ia akan diterima dan memuaskan hati kami dan akan menyatakan tuntutan tentangan.

⭕️ Al-Rashq: "Orang Israel" cuba berunding berdasarkan pencerobohan untuk mematahkan penentangan, dan ini tidak dan tidak akan berlaku.

⭕️ Al-Rishq: Kami tidak akan membincangkan butiran perjanjian yang dijangkakan pada masa ini, dan apabila ia dicapai, saudara-saudara di Qatar akan mengumumkannya.

Sumber: Hamas

Post a Comment

0 Comments