Tangan Anwar Bengkak, Ini Penjelasan Doktor.... Hmmmmm

Menurut Dr Khairul Hafidz : 

Itu dactylitis (sausage shape finger) tu, maksudnya ada pembengkakan yang teruk pada jari jemari. Dactylitis ni dikaitkan pelbagai penyakit, boleh disebabkan oleh jangkitan (tuberculosis dan syphilis), peripheral spondyloarthritis (termasuk psoriatic arthritis), sarcoidosis, gout, calcium hydroxyapatite, osteoid osteoma, sickle cell disease, dan lain-lain lagi. Kalau nak baca, baca artikel ni, https://sciencedirect.com/science/article/pii/S2211568420300061 . Jelas tak jelas ni Azri?

Contoh gambar dactylitis pada pesakit sarcoidosis. (Kami sertakan dibawah)

Sama kan?

Dactylitis ni boleh terjadi pada banyak penyakit. Google pun boleh. Banyak dalam gambar google tu, tengok sama ke tak dengan tangan DSAI tu.

Yang gambar saya share ni bukan gambat google lah, nak bagi fakta kepada you ni tak boleh lah bagi gambar google.

Nak buat tuduhan kena ada bukti. Ni bukti dactylitis saya dah bagi. Bukti kamu cakap tangan dia ada kena mengena dengan HIV ni datang dari mana pula?

Rujukan: https://actasdermo.org/en-translated-article-dactylitis-due-subcutaneous-articulo-S0001731022010213#imagen







Post a Comment

3 Comments

  1. Brown Corpora Cavernosa with ED says: amendee laa ko ni Dr Hafiz. Allah swt perkenan doa mak bapak ko bagi rezeki (mungkin sebahagiannya dari duit aku dan duit rakyat) permudah urusan ko belajar sampai lulos HO last2 cakap pelbagai kemungkinan. Bejadahnya ilmu ko ni? Melayu melayu

    ReplyDelete
  2. Parodi pun walaun koyak inikan ada hati nak buat konvensyen. UMNO periksa dolu masih ada tulur ke..!?

    Sia sia buat konvvensyen Melayu kalau dberkawan dengan DAP. Buang masa, buang Karan semua tu. Parodi pun walaun boleh koyak..!? Montot sudah panas..

    Ini Malaysia bukan Indonesia yang agama Islam nya sudah koyak rabak. Di Indonesia boleh kahwin campur itu yang geng Nik Elin mahukan sebenarnya. Bukan sekarang bunga bunga ke arah liberal Islam di Malaysia sudah bermula...!!

    https://malaysiagazette.com/2024/02/14/kes-nik-elin-saya-sudah-kata-10-tahun-dahulu/

    Kes Nik Elin pun UMNO tak mampu nak cegah ada hati Nak buat konvvensyen Melayu. Kenapa walaun koyak hanya parodi...!? Panas montot atau nak tutup mulut rakyat dan mengugut rakyat..!?

    UMNO Johor akan mengadakan Konvensyen Orang Melayu pada Jun ini, dalam usaha parti untuk mendapatkan pandangan dan hala tuju suara akar umbi kaum Melayu negeri itu.

    Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Johor Datuk Onn Hafiz Ghazi berkata konvensyen itu antara gerak kerja utama yang dibincangkan dalam Mesyuarat Perhubungan UMNO Johor hari ini.

    Kes Nik Elin pun UMNO bisu, kes pengampunan pun UMNO kena tipu oleh PKR. UMNO bisu bila PKR membohongi Yang Dipertuan Agong untuk bagi pengampunan penuh Bossku tapi UMNO jadi bacul semuanya..!!

    Saya ulannnngg....!!

    Ini Malaysia bukan Indonesia yang agama Islam nya sudah koyak rabak. Di Indonesia boleh kahwin campur itu yang geng Nik Elin mahukan sebenarnya. Bukan sekarang bunga bunga ke arah liberal Islam di Malaysia sudah bermula...!!

    #perodipunwalaunmudahkoyaklah

    ReplyDelete
  3. No wonder Tun Mahathir masuk IJN.

    Barua DAP@LeeKwanYew yang dibakul sampahkan oleh DAP tetiba masuk IJN masalah bateri jantung low power dan kena turbo charging..!!

    Bahana bila Jadi barua DAP@LeeKwanYew setelah dengan rela hati sambil gentle telo labuhnya bagi Pulau Batu Putih pada Anak Lee Kwan Yew samada Jadi PM Kali ke 2.

    Agong perkenan penubuhan RCI kaji pengendalian kes Batu Puteh, Batuan Tengah dan Tubir Selatan

    https://www.hmetro.com.my/utama/2024/02/1060819/agong-perkenan-penubuhan-rci-kaji-pengendalian-kes-batu-puteh-batuan-tengah

    Arahan itu meminta Idrus meneliti semula dan mengkaji isu berbangkit terhadap Batu Puteh yang sudah diserahkan kepada negara jiran itu oleh Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) sebelum ini.

    Pada 23 Mei 2008, ICJ memutuskan Singapura mempunyai hak terhadap Batu Puteh, manakala Batuan Tengah yang terletak tidak sampai satu kilometer dari pulau itu milik Malaysia.

    Selain itu, ICJ memutuskan hak milik Tubir Selatan, kira-kira empat kilometer dari Batu Puteh, akan ditentukan mengikut persempadanan perairan negara yang menguasainya.

    Pengajaran pada semua pemimpin Melayu jangan terkinja kinja nak jadi barua DAP@LeeKwanYew. Buruk padahnya bila pemimpin tersebut hilang kuasa suatu hari nanti.

    Jho Low dan kaumnya akan terus tepok tangan ketawa terbahak bahak bila ramai pemimpin Melayu akan di bodoh bangang kan sambil tak sedar diri terkinja kinja mahu jadi barua DAP@ LeeKwanYew.

    Jho Low sampai sekarang lesap bebas kaya raya. Sampai sekarang Pulis tido lansung tak membantu sama sekali nak tangkap Jho Low

    Bangang....!!!!

    ReplyDelete