Sejak kembali menjadi Menteri Pengangkutan, Anthony Loke seakan-akan mempunyai satu ‘tabiat pelik’ — batalkan dulu projek besar, kemudian hidupkan semula projek yang sama di bawah namanya sendiri.
2019: Batalkan jajaran asal ECRL ke sempadan Thai (yang diluluskan era Najib). 2025: Dia sendiri umum nak sambung semula ke Thai, kononnya membawa “manfaat besar”.
2018: KVDT2 dibatalkan kononnya bermasalah. 2019: Projek yang sama diberi semula kepada kontraktor asal.
2023: KLIA Aerotrain dibatalkan di bawah Kementerian beliau. Awal 2024: Projek diberi balik pada kontraktor asal.
2018: Lima stesen LRT3 digugurkan. 2024: Lima-lima stesen yang sama dihidupkan semula.
batal → lengah → hidupkan balik
Soalnya, siapa yang sebenarnya rugi dengan gaya kepimpinan macam ini?
Rakyat, masa, dan kos projek.

0 Comments