Adib Bomba - Tulang Rusuk Patah & Mengalami Kesukaran Bernafas Kerana Dipukul Perusuh Kuil Maha Mariamman


Anggota Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS) Balai Bomba dan Penyelamat, Subang Jaya yang dilaporkan diserang perusuh di Kuil Maha Mariamman pada jam 1 pagi tadi, kini sedang berada dalam keadaan kritikal.

Zuraida Kamaruddin, Menteri Perumahan dan Tempatan berkata mangsa, Muhammad Adib Mohd Kassim, sedang menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Pusat Perubatan Subang Jaya di bawah pengawasan lima orang doktor pakar.

Setakat ini, Adib bergantung kepada sistem sokongan hayat, keadaannya masih pada tahap kritikal, hampir keseluruhan badannya terutama bahagian dadanya dipenuhi lebam.
Sejak dikejarkan ke hospital oleh orang awam, keadaannya masih sama sehingga semasa saya menziarahinya tadi, bacaan tekanan darahnya pula kekal berada dalam paras rendah.
Dia mengalami kesukaran bernafas akibat tulang rusuknya yang patah menjejaskan fungsi paru-parunya.

Zuraida melahirkan rasa kecewa dan dukacita dengan apa yang terjadi kepada mangsa dan sempat bertemu ahli keluarga anggota terbabit.

Saya cukup kesal dan dukacita dengan kejadian ini, saya bertemu dan menenangkan ahli keluarga, mereka sangat sedih dan trauma, kita sama-sama doakan yang baik-baik untuk mereka.
Ini adalah hari yang sedih untuk kita, anggota bomba ini menawarkan perkhidmatan mereka untuk apa saja kecemasan, kenapa buat begini kepada anggota bomba.
Saya minta dan berharap jangan berulang lagi episod gelap, jadilah orang yang lebih bertamadun dan jangan ulanginya.

OhMedia

Post a Comment

1 Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete