Anwar Baca Novel Fantasi Nafsu? Biar Benarrrr....

NOVEL "UNTIL AUGUST"  KARYA GABRIEL GARCIA MARQUEZ.

Ingat buku yg  Bangnon baca ketika dalam pesawat ini buku Falsafah spt buku2 karya  Ibu Khaldun , Conficius, Plato , buku " Nation Building" Wealth of a Nation karya Adam Smith  atau buku2 " leadership" dsbnya. 

Rupa2 nya buku " Until August " adalah buku fiksyen , fantasi nafsu seks terlarang seorang isteri pertengahan umur yang curang terhadap suami nya, bertukar jantan setiap tahun biarpun sang isteri bahagia dalam perkahwinan nya selama lebih 20 tahun.

Kecurangan ini berlaku apabila sang isteri , ketika setiap tahun dibulan Ogos menziarahi pusara ibunya dikepulauan Carribean. Di sini sang isteri bertemu berbagai lelaki yang tidak dikenali yang berakhir diranjang,  melakukan seks terlarang.
 
Lewat  novel ini , sang isteri berusia pertengahan tahun mencurahkan perasaan nya yang bercampur baur  merasai nikmat seks terlarang " one night stand " dgn berbagai lelaki yg tidak dikenali dikepulauan Carribean yg disifatkan romantik dan mengasyikkan.

Kalau buku itu dibaca bulan posa, kurang la pahala nya. Ia hanya sesuai untuk bacaan peribadi tetapi tidak sesuai ditunjukkan kpd umum terutama rakyat lebih2 lagi jika yang membaca itu seorang pemimpin negara.
  
Adalah lebih elok membaca berbagai novel fiksyen dan ilmiah yg mampu menganjak minda pemimpin dalam mengurus tadbir atau tatakelola negara  demi pembangunan, kemakmuran dan kecemerlangan negara  . Maka akan bertambah lah ilmu graduan yang hanya berkelulusan ljazah Am Sastera.

- Tun Mikael






Post a Comment

1 Comments

  1. MyDin, Raciamo , Ikhwan Mart, POS Mart, Chatime Cafe mampu jadi perintis pada pembukaan mart yang sederhana besar nya.

    Pada Melayu Kayangan yang bangga jadi pemegang saham majority ke 2 terbanyak dalam Stabak, 7e Berjaya Foodie helok suntik modal dan saham dalam My Din, Ikhwan Mart, POS Mart, ChatTime , Raciamo dan lain lain tanam dan dumped modal dalam MyDin Ikhwan ChatTime Raciamo dan lain lain lagi mampu membantu menaikkan rangkaian produk Mart Muslim Produk. Dengan harapan suatu hari nanti mereka mampu listing saham di bursa saham..!!

    Layan dolu link Melayu Kayangan kaum Cina pandang camner plak eehh..!?

    https://vt.tiktok.com/ZSFuXN8qa/

    My Din dan memiliki rangkaian bekalan yang kuat untuk memulakan langkah bersaing dengan Stabak, 7e, KK Mart dan Speed Mart dan DIY..!!

    Tinggalkan mentaliti otak kuno colonial penjajah Inggeris itu. Sistem feudal mentaliti kolonial kuno dah lapuk dan tak boleh pakai lagi. Masa untuk fikir fikir utk majukan sesama Islam.

    Pada Melayu Kayangan Dari 9 negeri ini susah sangat ker Nak melabur dan dumped modal dalam syarikat Melayu ini..!? Apa masalah kau orang semua...!?

    My Din sudah berpengalaman dalam hyper market maka seharusnya My Din boleh membuka mart mart yang berkonsepkan mesra Islam dengan sokongan modal dari Melayu Kayangan ini..!!

    Ada tak kau orang nampak kaum Cina masuk My Din atau Ikhwan Mart .. elekkkk...betapa rasis kaum ini. Kalau mereka tak masuk kedai Melayu maka sepatutnya Melayu jangan masuk permis mereka pula..!!?

    Kalau ada mart mart dan coffee seperti Rochiamo juga boleh mewujudkan ciri Family Mart dan MyBig shop..

    Kalau Ada MyDin Mart Ikhwan Mart HighFive Cafe dan lain lain dapat sokongan modal dari Melayu Kayangan dari 9 negeri berdaulat pasti lingkup KK Speedmart dan 7e DIY. Pasaraya AEON dan Tesco NSK Berjaya Times Square Lot 10 Pavi pun boleh melingkup... !!

    Orang Cina dah lama boikot kedai Melayu, bila orang Melayu boikot kedai Cina mereka akan tuduh dan fitnah rasis... Macam Lee Kwan Yew di Singapura sana...!!

    Lakukan sekarang... !!!

    ReplyDelete