Kenapa Lim Kit Siang Bela Siti Kassim ?


Siti kassim, yang populis dikalangan marhaen yang begitu kuat dengan liberalisasi dan ada statementnya menyinggung perasaan umat islam.

Semalam kecoh pasal penahan siti kassim dan akhirnya mahkamah membebaskan siti kassim. Siti kassim sendiri ada membuat kenyataan yang beliau bersedia bekerjasama dengan polis dan mengaku ada kesilapan daripada tindakannya.

Persoalan yang timbul sekarang, apalah LKS masih merasakan dirinya senagai pembangkang dan tidak membela pasukan kerajaan PH yang menjalankan penahanan mengikut prosedur. Mungkinkah seorang polis tidak tahu prosedur sebelum menahan individu yang didapati bersalah.

LKS perlu ingat, rakyat malaysia menolak LBGT dan liberalisasi agama. Setiap kenyataan dan statement daripada pemimpin PH akan memberi kesan pada PRU15. Sehingga hari ini belum ada tangkapan rasuah dibuat walaupun sebelum ini PH begitu galak mempromosi rasuah.

Menyokong Membangkang, Rakyat Memerhati.

Sumber : MK

Post a Comment

1 Comments

  1. Dalam kes terbaru Siti Kassim itu, memang betullah polis telah menangkapnya diatas dakwaan menculik. Tetapi bila polis hendak mendapatkan writ tahanan reman dan majistret setelah meneliti tuduhan yang ditujukan kepada Siti Kassim tidak tepat, kerana 'mangsa' yang dikatakan diculik itu sendiri menafikan dia diculik, malahan dia sndiri yang mendatangi Siti Kassim untuk mendapatkan perlindungan deraan oleh ibunya, sdah tentu tiada kes yang membolehkah dia direman dan hakim telah mmbuat keputusan yang betul. Jika majistret membenarkan tahanan reman itu, sudah tentu Siti Kassim tidak akan disabitkan dengan tuduhan dan ini akan membuang masa mahkamah. Lanjutan daripada itu, polis yang menyedari akan kelemahan fakta tuduhan tetap juga menahan Siti Kassim diatas dakwaan mengganggu tugas penjawat awam pula dan jelas tindakan itu hanyalah merupaka helah untuk menutup malu. Itupun polis akan tetap kalah jika pertuduhan kali ini dibicarakan di mahkamah.

    ReplyDelete