DAP & PH Buthurt Sangat Pasal LGE Apehal, Baru Bacaan Pendakwaan Bro

Hari ini, Setiausaha Agung DAP dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan berkaitan rasuah dalam projek terowong ketika menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Saya difahamkan akan ada beberapa pertuduhan lain yang akan dihadapkan kepada beliau.

Namun dalam tempoh kurang 24 jam yang lalu, telah banyak penghinaan serta herdikan yang dikeluarkan oleh pemimpin DAP dan Pakatan Harapan yang menyatakan proses undang-undang yang dihadapi oleh Lim Guan Eng ketika ini adalah suatu bentuk pendakwaan bersifat politik dan tindakan political persecution. 

Malah dalam saluran media rasmi DAP sendiri telah menyatakan kononnya “tiada sebarang bukti kesalahan dapat dikemukakan” oleh pihak pendakwaan. Ini sangat pelik sebab perbicaraan belum lagi bermula, baru di peringkat bacaan dakwaan. 

Tindakan DAP dan PH ini menunjukkan sekali lagi bagaimana sikap double standard mereka terhadap perjalanan undang-undang negara. Apabila kena batang tubuh mereka, habis dihina sistem kehakiman negara. Sedangkan hanya pada minggu lalu, mereka sanjung mahkamah apabila keputusan kes melibatkan pemimpin UMNO sesuai dengan kehendak mereka. 

Dalam tempoh dua tahun yang lalu, ramai pemimpin UMNO dihadapkan ke mahkamah. Ahli-ahli UMNO menghormati proses yang telah dibuat. 

Kalau yakin tidak bersalah, kemukakan hujah dan bukti di mahkamah. Tidak perlu bermain dengan kad simpati dengan menghina proses undang-undang kononnya tidak bebas dan bermotifkan politik.

https://www.khairykj.com/thoughts/elllill5zhbqa3p4qgvh8ir5bzvc55

Post a Comment

6 Comments

  1. Yo ko,dua2 sama laa,dah lupa ka

    ReplyDelete
  2. CAT la sangat!!!?

    ReplyDelete
  3. Bukan soal butthurt bro. Cuba lu fikir secara keadilan islam. Islam ajar kita mesti berlaku adil walau pun kpd orang yg kita benci. Berapa ramai lagi kaki korup melayu islam (mostly umno la) yg masih bebas berjalan sana sini dgn pakaian, kasut fesyen top end, jam beratus ribu, kereta porsche, beg hermes, dsb sedangkan gaji menteri saja. Kenapa mrk tidak didakwa sprm. Kes mara pun sprm tak ambil tindakan. Tiba2 kes 2011 yg jadi pilihan!! Kalau betul2 nak hapuskan korupsi, dakwa SEMUA yg korupsi. Apa itu korupsi? Nabi saw dah beri kriteria yg jelas. Jika seseorang tak pegang jawatan yg dia miliki, adakah dia akan mendapat suatu ganjaran yg tak sepatut dia dapat. Contoh, jika en. A bukan menteri sekian, adakah dia akan dapat suatu kontrak atau saham tertentu. JIKA jawapan tidak, korupsi lah tu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..betul!!!
      Apa yg sedara wawarkan mudah difahami. Kita perlu adil dengan mendakwa bapak segala korupsi yg berjaya mengkaya raya anak dan warisnya. Belum cakap lagi ttg proksi dan kroni. Bukan shj beg hamis hancing, kereta buggati dan porsche malah kapal layar mewah serta jet peribadi menjadi kelengkapan hidup mrk.
      Belum lagi ladang kuda dan rumah2 agam di dlm dan luar negara. Kehidupan rich n femes munafik yg kalau gagal dibicarakan di dunia semoga dpt kita kuburkan legasi yg telah menguasai struktur pentadbiran dan kewangan negara sejak awal 1980an.

      Delete
  4. tak sabar tunggu mahadir guan eng dan anuar semua sama3 masuk penjara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu keadilan pas, bukan keadilan islam. Ikut nafsu hadi, itu keadilan hadi. Kamu pun main ikut saja. Belajar ajaran islam yg sebenarnya

      Delete